Overslaan en naar de inhoud gaan

Bavaria viert 300-jarig jubileum met nieuw design fles

Ter introductie komt Brabantse familiebrouwerij met campagne: ‘Zo. Onze nieuwe fles.’

Het ontwerp van de nieuwe Bavaria fles is geïnspireerd op het erfgoed van de 300-jarige familiebrouwerij. Centraal in het design aan de eigen mouterij en het zuivere mineraalwater uit eigen bron. Ook de passie voor bier die al zeven generaties wordt doorgegeven zien we terug in het uiterlijk. Opvallend is daarnaast de lange, strakke hals van de fles met reliëf.

related partner content for mobile comes here

Gebleven is de bruine fles, volgens marketing manager Bavaria Florent Renders, omdat dit beter is voor de smaak en kwaliteit van het bier. ‘Het nieuwe design verwijst naar onze rijke geschiedenis en past tegelijkertijd bij het Bavaria van nu. We vernieuwen al generaties lang en ook in de toekomst blijven we pionieren. Met het nieuwe design vertellen we dit verhaal rechtstreeks aan de consument.’

Onder de noemer ‘Zo. Onze Nieuwe Fles’ komt Bavaria met een commercial gemaakt die in de komende drie weken te zien is op tv, online, in de bioscoop en op (digitale) abri’s. “We zijn erg trots op de nieuwe fles. Daarom hebben we een campagne neergezet met veel mediadruk, zodat heel Nederland snel kennismaakt met ons nieuwe design”, aldus Renders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

Een nieuwe verpakking en in dit geval fles introduceren is een risicovol avontuur, zo zien we regelmatig met MRI-scanning. Vertrouwen gaat veelal verloren en de begeerlijkheid neemt niet altijd toe. Iets dat we destijds ook zagen bij de nieuwe Grolsch- en Heinekenfles. Het meteen voluit communiceren ermee is dan een goed besluit. Het design dat 'gehardwired' is moet immers in het onderbewuste 'overschreven' worden (Byron Sharp). Dat de boodschap in de TVC dan niet over het bier zelf gaat, wordt heel slim opgelost door de genietende man.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in