Overslaan en naar de inhoud gaan

Japans restaurant deelt gratis tatoeages en bijbehorende gerechten uit

Chef Dimitri Proost van Japans restaurant Dim Dining houdt een bijzondere campagne: hij geeft tien smaakvolle tatoeages en gerechten weg.

De tattoos lijken op het eerste zicht 'gewone' Japanse tatoeages, maar in dit geval is de betekenis niet ‘hoop’, ‘moed’ of ‘liefde’, maar ‘crispy duck salad’, 'sashimi van zeebaars' of een ander Japans gerecht. Laat je zo'n tattoo zetten, dan krijg je het bijpassende gerecht gratis.

related partner content for mobile comes here

De actie is bedacht door reclamebureau Wunderman Antwerp.

'Weinig Belgen begrijpen Japans'

Pieter Staes, creatief directeur bij Wunderman Antwerp: 'Het restaurant serveert Japanse gerechten met een Westerse twist. Het idee voor de campagne past daarbij. Er zijn maar weinig Belgen die Japans begrijpen, dus eigenlijk maakt het niet uit wat de tatoeages betekenen.'

Het bureau vertaalde in totaal 19 gerechten in het Japans en creëerde hiermee tatoeages in zes verschillende stijlen. Design Director Sebastien Greffe: 'Onze ontwerpen zien er eigenlijk hetzelfde uit als andere Japanse tatoeages, maar ze hebben gewoon een verrassende betekenis.'

10 winnaars

In de online video zie je hoe zes mensen zo'n tatoeage krijgen. Verder wordt de actie aangekondigd op de website van Dim Dining en in het restaurant. Wie een tattoo wil laten zetten kan zich online aanmelden. De eigenaar van het restaurant selecteert tien winnaars die zich mogen laten tatoeëren bij een bekende tattooshop in Antwerpen en vervolgens mogen genieten van een diner.

Het is trouwens niet de eerste keer dat een reclamebureau aan de slag gaat met tatoeages. In Nederland hield reisorganisatie srprs.me onlangs deze actie en in 2013 kon je bij supermarkt Coop een tattoo van Henk Schiffmacher winnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in