Overslaan en naar de inhoud gaan

IDleaks Awards: welk goede doel heeft de eerlijkste reclame?

De IDleaks Awards worden uitgereikt aan de minst en meest stereotyperende campagnefilmpjes over ontwikkelingssamenwerking.

Op dinsdag 26 juni worden de IDleaks Awards uitgereikt in Pakhuis de Zwijger. IDleaks wil met deze awards eerlijke en genuanceerde reclame van goede doelen stimuleren. Reclamebeelden zoals een bol hongerbuikje, een vermagerd weeskind en een vlieg in het oog, geven volgens de organisatie een eenzijdig beeld over ontwikkelingslanden.

related partner content for mobile comes here

Tijdens de avondshow reikt IDleaks twee awards uit: de Hoogvlieger Award en de Vlieg in het Oog Award, respectievelijk voor de beste en slechtste campagne van een goed doel van Nederlandse bodem. Adformatie maakte een overzicht van de genomineerde campagnes. U kunt hier uw stem uitbrengen.

Genomineerde campagnes voor De Vlieg in het Oog Award 2018

1. ‘Geef ze thuis een toekomst!’ van VSO Nederland

2. ‘Nacht zonder dak’ van TEAR

3. ‘Straatkinderen’ van Save the Children

4. ‘Korm uit Cambodja gaat niet naar school’ van UNICEF

5. ‘We Are Real’ van SOS Kinderdorpen

Genomineerde campagnes voor De Hoogvlieger Award 2018

1.  ‘The One Million Success’ van Action Aid

2. ‘Stop weeshuistoerisme’ van Beter Care Network Netherlands

3. ‘Good Advice’ van Mama Cash 
Klik hier voor de video. 

4. ‘#modebewust’ van Solidaridad NL en Sympany

5. ‘Batman: ontsnappen aan de realiteit’ van War Child

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in