Overslaan en naar de inhoud gaan

Hans Brinker opent 'sterrenrestaurant' zonder poespas

De campagne met vette knipoog komt uit de koker van DDB Amsterdam.
hans brinker
'Hand sculpted circle of beef, enveloped within a fluffy dome of dough', aldus Ms. Chelin.
hans brinker
'Hand sculpted circle of beef, enveloped within a fluffy dome of dough', aldus Ms. Chelin.

Het Amsterdamse low budget-hotel Hans Brinker heeft Ms. Chelin geopend. Zoals de naam al doet vermoeden is het restaurant een flinke knipoog naar de bekende culinaire sterrengids. Of, zoals Hans Brinker het zelf omschrijft, een restaurant met goede kwaliteit, maar dan zonder poespas en voor een lekkere prijs.

related partner content for mobile comes here

De begeleidende campagne is ontwikkeld door DDB Amsterdam, dat sinds vorig jaar zomer voor het hotel werkt. 

In de speelse campagne, die bestaat uit online video- en outdoor-uitingen, wordt de chique taal van een sterrenrestaurant 'geleend' om potentiële gasten te verleiden voor de juist simpele gerechten van Ms. Chelin. Zo wordt de Brinker Burger gepresenteerd als 'Hand sculpted circle of beef, enveloped within a fluffy dome of dough’. En komt de mayonaise ook als 'silky smooth emulsion of egg and oil, balanced with the sweetest of vinegars' op tafel.

hans brinker
Outdoorcampagne in Amsterdam.

Met de campagne genaamd 'Proudly unstarred' wil Ms. Chelin benadrukken dat het nooit een sterrenrestaurant zal zijn. Maar het restaurant heeft naar eigen zeggen wel de branie en ambitie om net zo beroemd te worden.

Worst hotel in the world

Hans Brinker is misschien wel het bekendste budgethotel ter wereld. In 1996 gooide het hotel hoge ogen met de 'worst hotel in the world'-campagne, van de hand van KesselsKramer. De langlopende campagne, die in het teken stond van de weinig elegante reputatie van het hotel -denk aan raamloze kamers en hondendrollen voor de ingang- is bekroond met talloze prijzen, waaronder bij de Effie en Cannes Lions.

Vorig jaar gooide het hotel het roer om door in zee te gaan met reclamebureau DDB Amsterdam. Hans Brinker gaat sindsdien door het leven als The Infamous, wat terug te zien is in onder meer de website en huisstijl van het hotel. En daar wordt nu dus ook een campagne rond het 'sterrenrestaurant' aan toegevoegd.

Lees ook: Hans Brinker kiest voor DDB Amsterdam, oud bureau KesselsKramer spreekt van pr-stunt

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in