Overslaan en naar de inhoud gaan

Formule 1-kampioenen strijden in nieuwe rij-alcoholvrijcampagne Heineken

Bierbrouwer lanceert: ‘The better driver is the one who doesn’t drink’, met vader en zoon Rosberg
Heineken | Father&Son
Heineken | Father&Son
© WYDND
Heineken | Father&Son
Heineken | Father&Son
© WYDND

Een nieuwe rij-alcoholvrijcampagne: ‘The better driver is the one who doesn’t drink’ van Heineken gelanceerd met vader Keke en zoon Nico Rosberg, twee voormalig Formule 1-kampioenen. De campagne is onderdeel van het eerdere: ‘When you drive, never drink’ thema van Heineken.

related partner content for mobile comes here

Sinds de Grand Prix van Italië in 2016 is Heineken global partner van de Formule 1. Voor het nieuwe F1-seizoen wordt het rij-alcoholvrijthema opnieuw van stal gehaald.

De campagne

De campagne vertelt het verhaal van vader en zoon Rosberg, beide voormalig kampioen in de koningsklasse. Ze willen altijd winnen van elkaar. Met vissen, met tennissen, met jeu de boules. De winnaar mag rijden. In het café is de uitdaging wie het verstandigst is. Nico Rosberg wint. Hij drinkt Heineken 0.0. Dus hij rijdt.

Heineken | WYDND | Father&Son

Media

De campagne bestaat uit een video die digital en social wordt ondersteund. De boodschap  ‘When you drive, never drink’ wordt gedurende het F1-seizoen gecommuniceerd op alle circuits, TV, met digitale activaties en evenementen.

Door het partnership en de boodschap wil Heineken verantwoord drinken ‘cool’ maken. Elk jaar spendeert Heineken naast de  ‘When you drive, never drink’-campagne 10% van het mediabudget aan het promoten van verantwoord drinkgedrag onder de organisaties die Heineken verkopen met een speciale focus op rijden zonder alcohol’.

The better driver is the one who doesn’t drink
The better driver is the one who doesn’t drink WYDND

Campagne 2018 - No Compromise

In 2018 luidde de pay off van de campagne die toen leidend was van voor het 'When You Drive, Never Drink' thema: 'No Compromise'.

Het verhaal vertelde dat het niet uitmaakt of je nu een Formule 1-kampioen bent, of de man die iedereen naar huis rijdt, onthoud altijd dat zelfs één biertje, al één biertje te veel is. Geen compromis. Ook toen was Nico Rosberg het boegbeeld van de campagne.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Heineken l When You Drive, Never Drink l No Compromise

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in