Overslaan en naar de inhoud gaan

Florius moedigt woningbezitters aan anders naar hun huis te kijken

De hypotheekverstrekker lanceert een campagne om woningbezitters bewust te maken van hun verbouwings- of verhuismogelijkheden.
Florius
© Florius
Florius
© Florius

Hypotheekverstrekker Florius (een dochterbedrijf van ABN Amro) heeft een nieuwe crossmediale campagne gelanceerd die (toekomstige) huiseigenaren bewust wil maken van hun verbouwings- en verhuismogelijkheden. Mits die er zijn in de huidige huizenmarkt, zo erkent ook Florius subtiel in zijn campagne. 

related partner content for mobile comes here

Verbouwen, uitbouwen of toch verhuizen: Florius noemt - welbekende - voorbeelden waar woningbezitters over na kunnen denken als zij ruimer willen wonen. 

De campagne is zichtbaar in video, op de radio, via Instagram Stories en online display. Florius maakt ook gebruik van conversie gedreven social assets. Voor hypotheekadviseurs is er een podcast ontwikkeld die hen moet helpen bij (lastigere) hypotheekaanvragen. 

Hypotheekcampagnes zijn veranderd

In de afgelopen jaren zijn campagnes over hypotheken veranderd, wat vooral komt door de oververhitting van de woningmarkt. Waar hypotheekverstrekkers een paar jaar geleden vooral aandacht schonken aan groter wonen en verhuizen naar steden, zetten zij tegenwoordig in op het verbouwen van de huidige woning en verhuizen naar goedkopere delen van Nederland.

Florius doet dat in zijn campagne ook en spreekt van 'ruimtes in je huis beter benutten' en 'weg uit de Randstad'. Maarten Timmers, hoofd customer experience van Floris, zegt: 'zo geeft Florius invulling aan haar rol als inspirator van mensen met woonplannen.'

Woningmarkt is oververhit

Begin oktober maakte makelaarsvereniging NVM bekend dat de prijsgekte op de woningmarkt aanhoudt. Het woningaanbod daalde in een jaar tijd met 44 procent en nieuwbouwwoningen zijn gemiddeld 14 procent duurder geworden. Voor een bestaande woning werd in het derde kwartaal gemiddeld 19 procent meer betaald in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar. Volgens de NVM wordt de tweedeling in de samenleving tussen woningbezitters en woningzoekers (waaronder starters) steeds groter. 

Credits: 

  • Concept, strategie en productie: Being There
  • Media: Mediacom / Storm
  • Productie: FFWD Amsterdam
  • Audio: MOST
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in