Overslaan en naar de inhoud gaan

Bavaria neemt Heineken op de hak met 007-commercial

Bavaria: 'Zo. Na jarenlang de ster uithangen, kan Krèk Denniël eindelijk echt genieten.'
Bavaria-Bond
Bavaria-Bond
Bavaria-Bond
Bavaria-Bond

Bavaria lanceert een persiflage op de James Bond-commercial van Heineken. Craig Daniël (door Bavaria Krèk Denniël gedoopt), neemt afscheid van zijn Bond-rol en kan nu eindelijk genieten van zijn favoriete biertje, interessante keuze: een Bavaria 0.0.

related partner content for mobile comes here

ZO. TIME TO SAY BYE.

Traditie

De grap past in een traditie die de brouwer uit Lieshout hoog houdt: de marktleider zo nu en dan een beetje uitdagen . Het meest bekende voorbeeld uit de historie is misschien wel de 'Vrienden' uit de jarenlang lopende campagne van Amstel, die na hun afscheid van dat merk ook 'eindelijk' konden zeggen: 'Zo. Nu eerst een Bavaria.'

Bavaria Commercials - Vrienden van Amstel 2004

Credits

Agency: Fama Volat 

Director: Danny Maas

Production company: The Outpost

Executive producer: Bastiaan Mast

Muziek & Audiopost: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Ralf van Lieshout

Typisch Bavaria inderdaad. En goed uitgevoerd. En toch betwijfel ik of het het gewenste effect heeft. De link tussen 007 en Heineken is zo sterk - nog eens benadrukt (en bevestigt) door het groene flesje wat hij weggooit - dat het ook zo zou kunnen zijn dat Bavaria hier onbedoelt gewoon reclame maakt voor Heineken. Ik zou de pre-tests wel eens willen zien. Referentie: https://www.blauw.com/en/blogs/les-1-in-de-reclame-waar-gaat-het-fout?utm_source=pocket_mylist

Martin de Munnik

In de pretests komt dat niet naar voren, Ralf. Wat mensen zeggen is vaak niet wat mensen vinden, laat staan doen. Maar als je deze TVC test met MRI en voor- en achteraf de impact op het merk Heineken meet, dan geef ik je op een briefje dat de merkwaarde van Heineken er baat bij heeft. Dit soort van acties zijn leuk (en deze idd ook prachtig uitgevoerd) maar gevaarlijk.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in