Overslaan en naar de inhoud gaan

Vogelbescherming start campagne om de wadvogels te beschermen

Bezoekers en eilandbewoners worden middels geo-targeting benaderd en op voorhand bedankt voor het rekening houden met de vogels.
Vogelbescherming start campagne om de wadvogels te beschermen
Vogelbescherming start campagne om de wadvogels te beschermen
© Gardeners
Vogelbescherming start campagne om de wadvogels te beschermen
Vogelbescherming start campagne om de wadvogels te beschermen
© Gardeners

Vogelbescherming start samen met acht andere natuurorganisaties een bewustwordingscampagne: De Wadden. Voor vrije vogels. En mensen. De campagne moet de aankomende drie jaar de focus leggen op de bescherming van de vogels in het Waddengebied. De reden is volgens Vogelbescherming dat recreanten nog te vaak, veelal onbedoeld, het leefgebied van de vogels verstoren. 

related partner content for mobile comes here

Belang

Met de campagne, ontwikkeld door Gardeners, willen de organisaties mensen in het Waddengebied informeren en bewust te maken van het ‘cruciale belang van rust en ruimte voor wadvogels’.

Fundament campagne

De samenwerkende organisaties stellen dat het Waddengebied, als één van de meest populaire vakantiebestemmingen van het land, ook het leefgebied is van miljoenen vogels. De campagne zou zijn ontstaan vanuit die gedachte dat het Waddengebied in de eerste plaats voor de vogels is en dat mensen slechts te gast zijn.

Geo-targeting

Het bureau Gardeners legt uit dat bezoekers en eilandbewoners middels geo-targeting benaderd worden en op voorhand bedankt voor het rekening houden met de vogels. ‘Dit doen we met teksten als: ‘Welkom! Bedankt dat je de rotganzen geen rotweek bezorgd’ en ‘Wat fijn dat je de tureluurs niet tureluurs maakt’ en ‘Bedankt dat je het voor de zilverplevieren ook plezierig houdt’. 

De campagne wordt online en middels buitenreclame uitgerold. Een pr-campagne moet er vervolgens toe leiden dat zowel regionale als landelijke media bereikt worden. 

Lees ook: Campina en Natuurmonumenten brengen de Boerderijdagen thuis 

Credits:

Concept, productie en pr: Gardeners Creative Agency 

Klant: Vogelbescherming Nederland, Het Groninger Landschap, It Fryske Gea, Landschap Noord-Holland, Natuurmonumenten, Rijksuniversiteit Groningen, Staatsbosbeheer, The Fieldwork Company en Waddenvereniging. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in