Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van augustus

De maand waarin er stiekem muren voor Mexicaanse restaurants werden gebouwd en klassieke literatuur tot leven kwam op Instagram Stories.
Miniatuurvoorbeeld
© Brandbase
Miniatuurvoorbeeld
© Brandbase

BeTV – Who is America? outdoor stunt

Bureau: Happiness Brussels

related partner content for mobile comes here

Een provocatieve show vraagt om een provocatieve pr-stunt. Dat moeten de creatieven van Happiness Brussels hebben gedacht toen ze deze campagne ontwikkelden voor de mockumentary Who is America? van Sacha Baron Cohen. Voor de campagne lieten ze 's nachts stenen muren optrekken voor drie Mexicaanse restaurants; een niet mis te verstane verwijzing naar het beleid van president Trump. De poster van Who is America? maakte duidelijk wie verantwoordelijk was. Geen van de restauranthouders wist vooraf dat de muur zou worden gemetseld. Gelukkig zagen ze de humor van de stunt in, zo laat het bureau weten.

Tesco – The Unforgettable Bag

Bureau: Grey Malayasia

In deze doing-good-campage probeert Tesco iets te doen tegen de plastic soep in onze oceanen. De Britse supermarktketen introduceerde een serie van herbruikbare tassen met een tof design. De slimmigheid zit ‘m in de barcode: daarmee krijgen klanten 20 cent als ze weer bij Tesco gaan winkelen. Een soort statiegeld dus. De resultaten van de campagne zijn om naar huis te schrijven: Tesco schat dat er in 2018 vijf miljoen minder tasjes de winkel uit zullen gaan. Goed werk!

The New York Library – Insta Novels

Bureau: Mother

Instagram en literatuur, het lijkt op het eerste gezicht geen droomhuwelijk. Toch liet The New York Library enkele klassieke Amerikaanse romans (visueel) zo bewerken dat ze prachtig tot hun recht komen in Insta Stories. Speciaal gemaakt voor de feeds van lezers die niet meer automatisch met papier in contact komen. De eerst resultaten zijn prima: Alice in Wonderland ging na release viral en in een paar dagen kreeg The New York Library 21.000 nieuwe Insta-volgers.

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in