Overslaan en naar de inhoud gaan

Het FD wil nieuwe doelgroepen aanboren met campagne

Het gaat op zoek naar volgers in plaats van lezers.
Miniatuurvoorbeeld
© FD
Miniatuurvoorbeeld
© FD

Het Financieele Dagblad (FD) komt met een campagne waarmee het nieuwe doelgroepen wil aanspreken. Door te laten zien dat de krant niet alleen schrijft over de financiële wereld, maar ook over popcultuur en technologie, wil het zijn groeiambities handen en voeten geven.

related partner content for mobile comes here

Veranderende leescultuur

Het FD lanceert dit najaar een nieuw opgezette krant die moet inspelen op het veranderende leesgedrag in het digitale tijdperk. De video haakt hierop in, zegt Mildred Hutten, marketing directeur FD Mediagroep: ‘Met de campagne spelen we vanuit het DNA van de krant in op veranderende cultuur en behoeften bij onze (potentiële) lezers. Om invulling te geven aan onze groeiambities hebben we met Dawn een merkcampagne ontwikkeld die zowel bestaande lezers bevestiging biedt als nieuwe doelgroepen aanspreekt.’

Niet lezen maar volgen
Daarom is de slogan ‘Wie volgt, leidt’ gekozen, verklaart David Snellenberg, oprichter van Dawn. ‘Het FD zoekt geen lezers maar volgers, omdat de huidige leescultuur is veranderd. Mensen hebben de keuze uit verschillende nieuwsbronnen en volgen diverse platformen. Daarom wil het FD een andere rol op zich te nemen, namelijk: je moet de krant niet lezen maar volgen. Zodat je goed geïnformeerd bent en een leider kunt zijn.’
 
De video moet het beeld dat de krant alleen financiële onderwerpen behandelt ontkrachten. Snellenberg: ‘De indruk bestaat dat het FD alleen door zakenlieden wordt gelezen. Door diverse topics naast elkaar te zetten in de video – tech, popcultuur, politiek – willen we laten zien dat het FD met een financieel perspectief naar verschillende thema’s kijkt, die ook relevant zijn voor andere doelgroepen.’

‘Hoe geld door de wereld stroomt is immers voor iedereen relevant, daarom hebben we de positionering van de krant hetzelfde gehouden en in een hedendaagse context geplaatst’, sluit Snellenberg af.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
philip kok

Erg goeie campagne. Well done DAWN & FD

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in