Overslaan en naar de inhoud gaan

DHL richt zijn pijlen op mensen met een online handeltje

Geen dubieuze handeltjes maar personen die online tweedehandsspullen verkopen.
DHL
DHL

Door de groeiende e-commercemarkt komen er steeds meer pakketbedrijven bij. Bezorger DHL wil zich in de exploderende markt onderscheiden. Met een campagne, gemaakt door Shoq Amsterdam, richt het zich op mensen met een eigen 'thuiswinkeltje'. 

related partner content for mobile comes here

DHL heeft een marktaandeel van 25 procent. Het bedrijf is een fors kleiner dan de grote concurrent PostNL, dat 65 procent van de markt in handen heeft. Het Duitse logistiekbedrijf slaat een nieuwe weg in en spreekt mensen aan die online tweedehandsspullen verkopen. Door de grote hoeveelheid aan online verkoopplatforms, liggen daar veel kansen. 

Mini-auto's

In de campagne verkoopt Marit babykleding, Erik mini-auto’s en Anna sneakers. Zij delen hun verhaal via video’s die zowel op de website als social media verschijnen. Ook geven ze verkooptips en verzendtricks. ‘Wij helpen DHL Parcel de komende tijd groeien in het consumentensegment met deze digital-first-aanpak’, aldus oprichter en business director Oskar Bolhuis van Shoq.

De online campagne loopt in september en DHL geeft tevens korting op brievenbuspakketten.

Credits

Opdrachtgever: DHL Parcel Nederland, Marleen Ruissen en Tom Janssen
Bureau: Shoq Amsterdam, Alexander Kosman, Anne-Lotte de Weerdt en Mitzi Wiebring
Productie: Korrel Film, Tjeerd Melchers en Stefan Mandersloot

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in