Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne van Plus gaat over de herkomst van goed eten

Goed eten is weten wat je eet. Zo luidt het thema van de nieuwe MVO-campagne van Plus.
Plus campagne veertje
Plus campagne veertje

Het fundament van de campagne komt voort uit de strategie van de supermarkt, waarin staat dat 'eten wordt geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu.'

related partner content for mobile comes here

Okke Wiarda, manager merk & communicatie bij Plus noemt de supermarktketen een voorlopen in MVO. 'Al 5 jaar op rij zijn we uitgeroepen tot de Meest Verantwoorde Supermarkt. Zo hebben we sinds 2012 uitsluitend vrije uitloop- en biologische eieren in de schappen liggen. Deze hebben minimaal het Beter Leven keurmerk 2 sterren van de Dierenbescherming. Dat betekent meer bewegingsvrijheid en een beter leven voor de kippen.'

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

In de bijbehorende tv-commercial zien we hoe een meisje thuis een veertje in een eierdoosje vindt, zich afvraagt waar dat veertje vandaan komt en op zoek gaat. 

Plus zegt nog niet klaar te zijn met het optimaliseren van de keten. Zo wil de supermarkt vanaf dit najaar uitsluitend Fairtrade gecertificeerde en klimaatneutrale bananen verkopen en is gekozen voor een gesloten keten rondom varkensvlees. 'We moeten als supermarkten de lat steeds hoger willen leggen, en PLUS zeker ook. Het kan en moet nog beter.'

De campagne is gemaakt door J. Walter Thompson Amsterdam. 

 

Credits

Creative Partner: Bas Korsten
Creative Lead: Chris Sant, Dieuwer Bulthuis
PLUS Supermarkten
Manager Brand & Communication: Okke Wiarda
Marketing Manager: Esmée Blom
Campaign Manager: Jasper Jobse
Pink Rabbit
Director: Ismael ten Heuvel
MRTN
Editor: Martin Heijgelaar 
Captcha!
Grading: Barry Clarke
Amp.Amsterdam
Music Supervision: Amp.Amsterdam
Studio Alfred Klaassen
Sound: Jacco Lenstra

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in