Overslaan en naar de inhoud gaan

Deutsche Telekom komt met opvallende kopie van KPN-kat Louis

Dave Frauenfelder (KPN) onderneemt geen actie en ziet het als compliment ‘dass unsere Katze Louis auch unsere Magenta Nachbarn inspiriert'
peter
peter

Dat is Louis van KPN, zou de Nederlandse tv-kijker zeggen. Das ist Peter von Deutsche Telekom, zegt de Duitse consument sinds vier weken.

Het Duitse provider en telecomgigant heeft namelijk een nogal opvallende kopie van Louis geïntroduceerd op de Duitse markt.

De commercials met de kat Peter, gemaakt door Adam&Eve in Berlijn, hebben hetzelfde concept en zo nu en dan ook nog precies dezelfde elementen als de Nederlandse evenknie. Zie de vrienden van Peter door het kattenluikje binnen komen lopen.

Deutsche Telekom pakt flink uit met Peter. De commercial was in augustus als 35- secondenspot te zien op de grote Duitse tv-zenders, en sinds gisteren zijn er spots van 20 seconden.

De campagne wordt daarnaast breed gevoerd op sociale media, online, out of home, radio en print.

Het is Dave Frauenvelder, vice-president brand, marcom & sponsorships van KPN, niet ontgaan, en uiteraard vielen de overeenkomsten met Louis ook hem op.

Frauenfelder plaatste een post op LinkedIn en schreef daarin dat hij het mooi vindt om te zien ‘dass unsere Katze Louis auch unsere Magenta Nachbarn inspiriert hat! Ganze Hause Happy!’

De KPN’er vat het luchtig op en laat Adformatie desgevraagd weten dat er geen directe reden is om actie te ondernemen ‘aangezien dit zich afspeelt in een andere markt.’ Hij ziet het Duitse leentjebuur als compliment.

Een klein kritiekpunt heeft Frauenfelder wel: ‘Het was leuk geweest als ze ons een kattenbelletje hadden gegeven.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in