Overslaan en naar de inhoud gaan

De Beren twijfelde over lanceren WK-campagne, maar deed het toch

‘We steunen Oranje, maar níet het toernooi’, zegt marketingmanager Marjolein Mens over de campagne met John de Wolf en Paul Elstak.
de beren campagne
John de Wolf juicht voor Oranje (en De Beren)
de beren campagne
John de Wolf juicht voor Oranje (en De Beren)

Merken worstelen met het uitbrengen van WK-campagnes uit angst het verkeerde te doen, gelet op de misstanden bij de bouw van de WK-stadions in Qatar. Jumbo likt nog altijd zijn wonden na het opvoeren van feestende bouwvakkers in zijn tv-commercial, Albert Heijn lijkt de tijdsgeest beter aan te voelen en lanceerde een 'passend ingetogen' campagne.

related partner content for mobile comes here

Twijfel over lancering

De Beren, keten van 50 restaurants en 30 bezorgrestaurants in Nederland, waagt het erop en lanceert ook een campagne. Het bedrijf is realistisch en zegt te hebben getwijfeld over het uitbrengen ervan. Er is 'uitvoerig nagedacht' over de gepastheid van de uitingen, zegt marketingmanager Marjolein Mens. 'We hebben ons serieus afgevraagd of we de campagne naar buiten moesten brengen, maar hebben het toch gedaan. We willen vooral laten zien dat we supporter zijn van voetballend Nederland; dat eten en voetbal verbindt, net als samen kijken naar Oranje. Want dat zullen ongetwijfeld veel mensen gaan doen.' 

De campagne is ontwikkeld door filmproductiebureau GIG uit Breda. 

Voor de campagne heeft de keten Paul Elstak en John de Wolf opgetrommeld. De dj heeft voor de gelegenheid een track gemaakt, de oud-voetballer is in de tv-commercial te zien. De Wolf was ook in een eerdere EK-campagne van De Beren te zien. De campagne wordt breed uitgerold, op televisie (NPO), outdoor (snelwegmasten en abri's), online advertenties en social media.

Met de campagne richt De Beren zich op 'de spanning' die wordt opgebouwd tijdens de voetbalwedstrijden, zegt Mens. Ze voegt toe dat De Beren nadrukkelijk Oranje en níet het toernooi steunt. 'Het zou daarbij onverdiend zijn als het Nederlands elftal na jaren van afwezigheid niet onze steun krijgt.'

Rotterdam

Het is bepaald niet de eerste campagne waarin John de Wolf is te zien. Zo zagen we de oud-Feyenoorder in spotjes van Ditzo, Unox, Europarcs en Droomparken. De Beren is in 1984 opgericht in Rotterdam, waar ook de meeste restaurants van de keten zijn gevestigd. Mens over de keuze voor de Rotterdammers: 'John is een voetbalicoon, die, net als De Beren, groot geworden is  in de havenstad. Paul Elstak komt regelmatig met zijn gezin in onze vestiging in Oud-Beijerland.' De keten staat -welbeschouwd- ook wel bekend als vreetschuur

De campagne is sinds donderdagavond live. Bekijk 'm hier:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in