Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook GroupM adviseert merken om Twitter nu te mijden wegens hoge risico's

De rij van merken en mediabureaus die adverteren op Twitter nu geen goede keuze vinden groeit gestaag. Musk loopt miljoenen mis.
Musk pissig
Musk pissig
Musk pissig
Musk pissig

Ook GroupM heeft zich aangesloten bij de merken en mediabureaus die het adverteren op Twitter even niet meer zien zitten. Volgens het Amerikaanse Digiday waarschuwt het mediabureau van WPP zijn klanten voor de grote risico's die gepaard gaan met adverteren op Twitter. De mediabureaus IPG Mediabrands en Omnicom gaven eerder aan dat ze merken adviseren een advertentiepauze voor Twitter in te lassen.

related partner content for mobile comes here

De waarschuwing van GroupM volgt op een opeenstapeling ​​van gedoe en verwarring nadat Elon Musk Twitter in handen kreeg. In een document, ingezien door Digiday, heeft GroupM zijn Twitter Risk Assesment verhoogd naar een High-Risk-classificatie.

 

Punten van zorg 

GroupM doet dat omdat het zich zorgen maakte over onder meer de vele Twitter-managers op cruciale posities dat vertrekt of is ontslagen en het verificatiesysteem waarmee mensen zich makkelijk als een merk of bedrijf kunnen voordoen..Ook zou Twitter niet kunnen voldoen aan de eisen van de Federal Trade Commission.

Twitter loopt door de waarschuwing van GroupM, dat samenwerkt met bedrijven als Google, L'Oréal, Bayer, Nestle, Unilever, Coke en Mars, waarschijnlijk miljoenen aan advertentiegeld mis.

Eerder al zag het naar verluidt miljoen dollars aan inkomsten verdampen nadat farmaceut Eli Lilly and Company afgelopen vrijdag zijn advertentiecampagnes op Twitter stopzette. Ook merken als Volkswagen en Pfizer staakten daarna hun campagnes op Twitter.

Het verlies aan inkomsten kan Twitter volgens Amerikaanse media in grote problemen brengen.

Eisen aan Twitter

GroupM zou ook eisen hebben geformuleerd om de risico-assesment van Twitter weer naar beneden te brengen: 

  • De terugkeer naar het basisniveau van NSFW (Not Safe For Work)
  • Nieuwe executives  op het gebied van IT-beveiliging, privacy, vertrouwen en veiligheid
  • Opzetten van een systeem van interne checks & balances
  • Transparantie over plannen die de veiligheid van gebruikers en de brand safety van merken beïnvloeden, inclusief wijzigingen in communityrichtlijnen en moderatiebeleid
  • Twitter moet zich commiteren aan content-moderatie en moet de regels van het platform kunnen handhaven.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in