Overslaan en naar de inhoud gaan

Brand benadrukt brede assortiment met ‘Blijf Proeven’

Het biermerk liet drie commercials ontwikkelen; Herfst, Lente en Zomer waarin (ook) een seizoensgebonden bier in de spotlights wordt gezet.
Miniatuurvoorbeeld
© Heineken Nederland
Miniatuurvoorbeeld
© Heineken Nederland

Brand, het Limburgse biermerk uit de Heineken-stal schreef na onderzoek het volgende consumenteninzicht op: ‘Brand heeft al jarenlang een rijk pallet aan pilseners en speciaalbieren. Toch zijn er nog steeds consumenten die uit gewoonte altijd hetzelfde biertje drinken.’

related partner content for mobile comes here
Brand, Blijf Proeven
Heineken Nederland

14 Brand-varianten

Het is de bedoeling dat de nieuwe campagne ‘Blijf Proeven’ (Bureau: Indie) daar verandering in brengt. Die moet consumenten uitdagen om de – vele verschillende - smaken van Brand te ontdekken. In het eindshot tellen we 14 Brand-varianten.

Kleur is een belangrijk element in de commercial. De tekendoos aan kleuren van de 14 etiketten worden versterkt door indringende kleuren van producten (vooral verschillende vruchten) die een smaakassociatie oproepen.

Brand - Blijf Proeven

Er zijn drie films geproduceerd, die ieder Pilsener, IPA en Session IPA op het podium zetten. Die worden per seizoen aangevuld met een passend bier. In de herfstfilm (zie hieronder) is dat DubbelBock. (Lente: Lentebock, zomer: Weizen.)

De campagne is uitsluitend voor de Nederlandse markt ontwikkeld, en zal te zien zijn tv en online.

Brand Dubbelbock
Heineken Nederland

Credits

Brand (Heineken):

Krijn Jansen & Marlou Lancée

 

Creatief bureau:

INDIE Amsterdam

Creatie: Lode Schaeffer

Account: Claire Knight, Annick Otten

 

Film:

Productiemaatschappij: Bonkers

Lijnproductie: ICON Films

Regisseur: Michael Beresford Wong

Bureauproducent: Robert Roosenstein. Dennis Gijsbers

Producent: Saskia Kok, Jan Jinek

D.O.P: Pierre Edelmann

Offline editor: Gert van Berckelaer

Online editor: UPP  / Martin Petro

Geluid: Wave / Randall McDonald

Grading: Laurens Orij / Crabsalad

Grafisch ontwerp: Vincent Sapthu

Motion graphics: John Beckers

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in