Jupiler wil alcoholvrij aanmoedigen en toont aan dat de helft het verschil met echt pils niet eens proeft
Bierbrouwer AB Inbev (onder andere Jupiler, Hertog Jan en Dommelsch), zegt dat de helft van de consumenten blind geen verschil proeft tussen pils en 0,0%. Die conclusie trekt de brouwer na een blinde smaaktest die gisteren in café Hoender en Hop in Den Haag werd gehouden onder 100 consumenten.
De onderliggende bedoeling: ‘0,0% extra promoten en met consumenten in gesprek te gaan over verantwoord drinken [https://www.ab-inbev.com/what-we-do/smart-drinking/smart-drinking-goals.html]’. De aanleiding is ‘Global Beer Responsible Day’ (16 september), dat dit jaar voor de tweede keer wordt gehouden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaAB InBev: ‘De smaaktest laat zien dat 0,0% een smaakvol en volwaardig alternatief is voor pils.’
Ambitie 2025
De ambitie die AB Inbev bij deze gelegenheid nog een keer op tafel legt, is dat in 2025 20 procent van het door het concern verkochte bier alcoholvrij of laagalcoholhoudend is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid