Overslaan en naar de inhoud gaan

Jupiler wil alcoholvrij aanmoedigen en toont aan dat de helft het verschil met echt pils niet eens proeft

Uit een blinde proef waaraan 100 proefpersonen meededen, zou blijken dat slechts de helft proeft of ze pils of 0.0 in hun glas hebben.
Miniatuurvoorbeeld
© AB Inbev
Miniatuurvoorbeeld
© AB Inbev

Bierbrouwer AB Inbev (onder andere Jupiler, Hertog Jan en Dommelsch), zegt dat de helft van de consumenten blind geen verschil proeft tussen pils en 0,0%. Die conclusie trekt de brouwer na een blinde smaaktest die gisteren in café Hoender en Hop in Den Haag werd gehouden onder 100 consumenten.

related partner content for mobile comes here

De onderliggende bedoeling: ‘0,0% extra promoten en met consumenten in gesprek te gaan over verantwoord drinken [https://www.ab-inbev.com/what-we-do/smart-drinking/smart-drinking-goals.html]’. De aanleiding is ‘Global Beer Responsible Day’ (16 september), dat dit jaar voor de tweede keer wordt gehouden.

AB InBev: ‘De smaaktest laat zien dat 0,0% een smaakvol en volwaardig alternatief is voor pils.’

Ambitie 2025

De ambitie die AB Inbev bij deze gelegenheid nog een keer op tafel legt, is dat in 2025 20 procent van het door het concern verkochte bier alcoholvrij of laagalcoholhoudend is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in