Overslaan en naar de inhoud gaan

Achmea opent het gesprek rondom vuurwerk

Met een interactieve campagne roept de financiële dienstverlener Nederland op om mee te denken over nieuwe tradities.
Achmea opent het gesprek rondom vuurwerk
Achmea opent het gesprek rondom vuurwerk
Achmea opent het gesprek rondom vuurwerk
Achmea opent het gesprek rondom vuurwerk

Achmea start een campagne omdat het Nederlanders na wil laten denken over nieuwe tradities rondom oud en nieuw. De financiële dienstverlener vraagt zich af waarom dit land miljoenen aan schade en honderden gewonden accepteert op 31 december. 

related partner content for mobile comes here

De commercial is tegelijkertijd de aftrap van een nieuw communicatieconcept ‘Samen Leven’. Dit concept en de daaruit voortgekomen campagne, ontwikkeld door New Growth Strategies en TBWA\X, moeten de aangescherpte positionering van Achmea kracht bijzetten. 

Maatschappelijke vraagstukken

Marjanne Mulder, senior brandmanager Achmea, vertelt dat de purpose van het merk is aangescherpt met behulp van New Growth Strategies.

‘In één zin staat Achmea voor duurzaam samen leven. Vanuit het nieuwe communicatieconcept openen we vervolgens het gesprek rondom grote maatschappelijke vraagstukken.’

Ruimte voor dialoog

Marc van Eck, ceo New Growth Strategies, voegt daaraan toe dat het concept ertoe moet leiden dat mensen op een verrassende manier naar de werkelijkheid gaan kijken.

‘Altijd met een menselijke insteek en ruimte voor dialoog. Door vuurwerk als eerste thema te pakken laat Achmea zien dat ze ergens voor staat en het gesprek hierover durft te openen, ook als het niet makkelijk is.’

De commercial: Gelukkig nieuwjaar volgens Achmea

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Gelukkig nieuwjaar volgens Achmea

Informatieve aanpak campagnefilm

Achmea wilde de feiten laten spreken in de film. Christian Borstlap, creatief directeur van Part of a Bigger Plan, dat verantwoordelijk was voor de productie, legt uit dat er is gekozen voor een informatieve aanpak, zodat de kijker zelf zijn conclusies kan trekken.

‘De cijfers en feiten worden in de film geïllustreerd door handgemaakte 3D-pictogrammen die vervolgens in brand zijn gestoken.’ 

Campagne-uitrol

Om het gesprek te faciliteren ontwikkelde TBWA\X een interactieve website waarop meegedacht kan worden over nieuwe tradities. Achmea zegt toe de meest populaire nieuwe tradities aan het begin van het nieuwe jaar te delen. 

De campagne wordt uitgerold op tv, via online video, social media, PR en op de website. 

Lees ook: Helen Zuurmond nieuwe chief strategy officer TBWA\X

Credits:

Klant: Achmea 

Strategie: New Growth Strategies

Creatie: TBWA\X

Regie en Design: Part of a Bigger Plan
Productie: Vidiboko en Part of a Bigger Plan

Social media: LiveWall

PR: Koolhoven & Partners 

Media: Mindshare

Research: Memo2 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in