Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com trapt Sinterklaascampagne af met ‘Felix en Voetbalpop’

Ook kondigt de webwinkel een uitbreiding van het 'Speelgoedboek-ecosysteem' aan met bioscoopcommercial: ‘Het Verloren Speelgoed…
Bol.com trapt Sinterklaascampagne af met ‘Felix en Voetbalpop’
Bol.com trapt Sinterklaascampagne af met ‘Felix en Voetbalpop’
© Dept
Bol.com trapt Sinterklaascampagne af met ‘Felix en Voetbalpop’
Bol.com trapt Sinterklaascampagne af met ‘Felix en Voetbalpop’
© Dept

Bol.com trapt Sinterklaascampagne, ‘De winkel van blije koppies bezorgen’, af met de commercial ‘Felix en Voetbalpop’. Volgens de webwinkel staat aankomende periode voor Bol.com, tot aan vijf december, in het teken van Sinterklaas. 

related partner content for mobile comes here

Onderdelen die het merk aankondigt zijn Het Grote Speelgoedboek, de Grote Speelgoed App, de zogenoemde Verlanglijstposter en een bioscoopcommercial over een uitbreiding in de speelgoed-app: Het Verloren Speelgoed Mysterie. De campagne is ontwikkeld door Dept.

De 'emotionele' commercial

De commercial toont het verhaal van de jonge Felix die een voetbal cadeau krijgt, anders dan hij hoopte maar hij maakt er, tijdelijk, wat van met een beetje fantasie.

De commercial is geregisseerd door Willem Gerritsen in samenwerking met Bart Timmer en moet duidelijk maken dat ouders met de Verlanglijstposter gegarandeerd zijn van het perfecte cadeau voor hun kroost. 

Volgens Bol.com speelt de video in op de trend van de ‘emotionele’-eindejaarscommercials, met een klassieke knipoog van de webwinkel.

De Felix en Voetbalpop-commercial

Bol.com x Dept - Felix en Voetbalpop commercial

Aanwezig en relevant

Noor Hooijdonk, brand communicatie manager bij Bol.com vindt dat het de webwinkel  met ‘De winkel van blije koppies bezorgen’ is gelukt om weer aanwezig en relevant te zijn in de huiskamers van veel Nederlandse en Vlaamse gezinnen:

‘Zowel emotioneel met deze campagne als fysiek met Het Grote Speelgoedboek en de Verlanglijstposter.’ 

Verbonden met Sinterklaas

Ramin Bahari, associate creative director bij Dept, zegt dat Bol.com onlosmakelijk is verbonden met Sinterklaas en de traditiegetrouwe iconische commercials. ‘Met deze tv-commercial heeft het team samen met Gerritsen en Timmer daar weer een prachtige volgende stap in weten te zetten.’

Uitbreiding Speelgoedboek-ecosysteem 

Het aangekondigde ‘Het Verloren Speelgoed Mysterie’, kunnen kinderen aantreffen in de Grote Speelgoed App. Vier weken lang zouden kinderen Sinterklaas kunnen helpen om al het verloren speelgoed uit Het Grote Speelgoedboek terug te vinden en een mysterie op te lossen. 

Volgens de webwinkel bestaat het mysterie uit meer dan 30 verschillende AR-opdrachten, games en interactieve puzzels waarmee ieder kind uiteindelijk een officiëel Hulpsint-diploma kan verdienen.

De bioscoopcommercial Speelgoed Mysterie

Bol.com x Dept - Bioscommercial Speelgoed Mysterie 30”

Campagne-uitrol

De campagne ‘De winkel van blije koppies bezorgen’ wordt uitgerold op verschillende kanalen in Nederland en Vlaanderen; tv, bioscoop en op buitenreclame. Daarnaast staan er samenwerkingen met influencers op het programma en verwacht Bol.com dat mensen thuis de ramen beplakken met de Verlanglijstposter. 

Lees ook: Bol.com wil hét modeplatform worden en lanceert campagne Van Classy tot Casual

Credits:

Verantwoordelijke bij bol.com: Noor Hooijdonk, Mathieu Veldhuijzen, Niels Moes, Danielle Snoeij, Sophia Kerkhof

Bureau: Dept

Creatie: Nina de Ridder, Roxy Scheepbouwer, Nils Taildeman, Thomas Reinhold, Franklin Schamhart (app development), Ramin Bahari.

Strategie: Willem Maijvis, Lucas Nutbey

Account: Annika Timmer, Thomas van Slooten, Nathan Coppens

RTV Producer: Marcel Ossendrijver, Raquel Wijngaarde

Productiemaatschappij: CZAR

Regie: Willem Gerritsen en Bart Timmer

Sound: Amp.Amsterdam en Earforce

Post: The Compound

Influencermanager: Marco Wallenburg

Mediabureaus: Dentsu (NL) en Mindshare (VLA)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in