Overslaan en naar de inhoud gaan

Crisp claimt als eerste online supermarkt een tv-commercial te lanceren

Volgens de supermarkt-app is de campagne een ode aan ‘geweldige smaak’.
Crisp claimt als eerste online supermarkt een tv-commercial te lanceren
Crisp claimt als eerste online supermarkt een tv-commercial te lanceren
© DentsuAchtung
Crisp claimt als eerste online supermarkt een tv-commercial te lanceren
Crisp claimt als eerste online supermarkt een tv-commercial te lanceren
© DentsuAchtung

Crisp, de supermarkt-app lanceert een campagne waarmee het claimt dat het de eerste massamediale campagne van een online supermarkt die landelijke op tv uitgezonden wordt. De boodschappen-app vindt het zelf een belangrijk moment in het bijna driejarig bestaan van het merk. De commercial draait om beter eten met volop smaak. 

related partner content for mobile comes here

Beter eten mogelijk maken

Sinds de lancering van de supermarkt-app wil de keten beter eten mogelijk maken voor meer mensen. Met ‘meer mensen’ doelt Crisp op heel Nederland, zo verdedigt het ook de keuze voor het uitzenden van de commercial op prime time-televisie op Nederlands best bekeken zenders. 

De organisatie stelt daarbij klaar te zijn voor de toenemende vraag naar verse producten vanuit heel het land. 

Volgens Crisp is de campagne een ode aan ‘geweldige smaak’
Volgens Crisp is de campagne een ode aan ‘geweldige smaak’ DentsuAchtung

Klantbehoefte

Volgens Crisp sluit het productaanbod van de supermarkt-app aan bij de behoefte van klanten om vaker vers en gezond te eten. Op zichzelf zou die vraag niet genoeg zijn om een blijvende verandering in het dagelijks eetpatroon door te voeren: ‘maar smaak blijkt dat wel’, zo stelt Crisp.

Met de tv-commercial wil het merk dan ook een ode brengen aan die smaak. 

De Crisp-commercial

Crisp | 'Elke dag magische momenten vol smaak'

Jezelf gunnen

Marloes Dobbe, marketing director bij Crisp, zegt dat de boodschappen-app veel loyale klanten heeft die terugkomen vanwege de smaak.

‘Dat woord wordt letterlijk, net als ‘lekker’ en ‘kwaliteit’, opvallend vaak genoemd in reviews - meer dan bij welke supermarkt dan ook. Voor onze eerste commercial hebben we dus ook niet gekozen voor een functionele boodschap. Maar communiceren we dat het een feest is om jezelf elke dag goed eten te gunnen.’

Lef

Voor strategie en concept schakelde Crisp haar partner van het eerste uur in. Boris Nihom, managing director bij DentsuAchtung, laat weten dat Crisp na de samenwerking op brand identity en app-design opnieuw lef heeft getoond en scherpe keuzes heeft gemaakt.

‘Ook in deze commercial vieren we de smaak van beter eten, met iconisch beeld om van te watertanden. Zo bouwen we samen aan een sterk merk dat consistent voelbaar is in elk aspect van de klantervaring.’ 

De nieuwe tv-commercial wordt vanaf 25 oktober uitgezonden op alle grote Nederlandse zenders.

Lees ook: Hoe en waarom oud-Koning Toto Andy zijn laatste 'droomtransfer' maakte

Credits:

Opdrachtgever: Crisp

Client responsible: Rózsa Groothoff, Marloes Dobbe & Bing Gall

Agency: DentsuAchtung

Executive Creative Director: Kika Douglas Castroviejo 

Creative Director: Samyr Souen

Creatives: Diederik Mulder & Daniel Disker Bunde-Pedersen

Managing Director: Boris Nihom

Production: Sarah van der Steege

Account: Eveline Rooders

Production Agency: Cake film

Director: Ayla Spaans

Producer: Jolanda de Boer & Ellis Thomas

Director of Photography: Dionne Cats

Edit: Eline Bakker

Grading: De Grot

Music: Massive Music 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in