Overslaan en naar de inhoud gaan

Webwinkels en vervoerders: bestel cadeaus voor de feestdagen op tijd

E-commercesector lanceert campagne om consumenten te bewegen hun feestdagencadeaus op tijd te bestellen om extreme drukte te voorkomen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Webwinkels en pakketvervoerders tellen af naar de feestdagen en rekenen op een piek aan online bestellingen van consumenten. Bestellingen die allemaal verwerkt en thuisbezorgd moeten worden. De e-commercesector zegt via branchevereniging Thuiswinkel.org extra maatregelen genomen te hebben om die piek aan te kunnen. Er zijn nieuwe pakketcentra geopend, betere verpakkingsmachines in gebruik genomen en verbeteringen doorgevoerd in de Track & Trace-functie.

related partner content for mobile comes here

De bestelpiek uitsmeren is nog beter, verklaart Thuiswinkel.org-directeur Marlene ten Ham. 'Door op tijd te bestellen, voorkomen we extreme drukte gedurende een paar dagen. Als de bestellingen eerder gedaan worden, kunnen we met de hele sector de verwachte drukte goed aan.'

De e-commercesector wil consumenten bewegen op tijd online inkopen te doen en lanceert daar op 1 november een campagne voor. De campagne 'Wees voorbereid - bestel op tijd' verschijnt op radio en televisie. De branche gebruikt daar onderstaande video voor, die overigens uit 2019 stamt. 

Tips voor consumenten

Thuiswinkel.org geeft ook tips (pdf) om consumenten te motiveren hun cadeaus voor de feestdagen op tijd en met korting te bestellen. 

De e-commercesector maakt zich op voor een paar drukke dagen tot weken, te beginnen met Black Friday (26 november) en Cyber Monday (29 november). Daarna volgt Sinterklaas, gevolgd door de Kerstdagen. Thuiswinkel.org stelt dat webwinkels rekenen op een omzetstijging van zeventig procent ten opzichte van de reguliere verkoop. De online verkoop ligt sowieso al hoger dan voor corona, zegt de branchevereniging. Sinds de eerste lockdown bestellen consumenten 19 procent meer online, claimt Thuiswinkel.org op basis van onderzoek onder haar duizenden aangesloten webwinkels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in