Overslaan en naar de inhoud gaan

Zepp Health start in Nederland met Vertigo 6 voor pr

De fabrikant van smartwatches kiest Vertigo 6 als pr- en influencerbureau voor de Benelux.
Amazfit GT3
De nieuwe smartwatches van Zepp Health
© Afbeelding: Zepp Health
Amazfit GT3
De nieuwe smartwatches van Zepp Health
© Afbeelding: Zepp Health

Vertigo 6 gaat werken voor Zepp Health, een Chinese fabrikant van smartwatches die vandaag officieel start in Nederland. De smartwatches zijn verkrijgbaar bij bekende (web)winkels en Vertigo 6 gaat in de Benelux fungeren als pr- en influencerbureau. Dat meldt Joy Bouhuys, sales directeur Benelux van Zepp, op LinkedIn. Hij zegt dat de keuze op Vertigo 6 is gevallen na een 'uitgebreide pitch'. Details over de samenwerking zijn niet bekendgemaakt.

related partner content for mobile comes here

Top vijf smartwatchmerken

Zepp Health verkoopt zijn Amazfit-smartwatches vanaf vandaag officieel bij Nederlandse (web)winkels, communiceert Vertigo 6 in een persbericht. De smartwatches kosten tussen de 159 en 199 euro en zijn hiermee even duur als die van Samsung en goedkoper dan de Apple Watch-modellen. In andere landen verkoopt Zepp Health ook Zepp-horloges, die hier nog niet te koop zijn.

Zepp Health hoorde in 2021 bij de vijf grootste smartwatchmerken, becijferde marktonderzoeker IDC vorige week. Het merk zegt in 2021 wereldwijd meer dan 28 miljoen slimme horloges verkocht te hebben. Marktleider Apple (bijna dertig procent marktaandeel) verkocht in 2021 tientallen miljoenen smartwatches per kwartaal. Samsung en Huawei staan ook in de top vijf van grootste smartwatchverkopers.

Banden met Xiaomi

De bedrijfsnaam Zepp Health is nieuw en pas sinds februari 2021 in gebruik. Voorheen heette het bedrijf Huami, opgericht in 2013. Eén van de vroege investeerders is Xiaomi, een groot techbedrijf dat nog steeds zo'n vijftien procent van de Zepp Health-aandelen bezit. Zepp Health maakt ook smartwatchmodellen en fitnesstrackers die onder de Xiaomi-naam verkocht worden. 

Xiaomi verkoopt die wearables ook in Nederland. Adformatie publiceerde vorige week een interview met Xiaomi's lokale marketingdirecteur over de Nederlandse marketingstrategie

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in