Overslaan en naar de inhoud gaan

NewsLab wint PR-account van Klarna na digitale pitch

De samenwerking richt zich zowel op communicatie met consumenten als de zakelijke markt.
KLARNA
KLARNA

Na een pitchtraject met meerdere bureaus heeft Klarna, het van origine Zweedse bedrijf dat zich richt op online achteraf betalen, gekozen voor NewsLab als het nieuwe PR-bureau in Nederland.

related partner content for mobile comes here

De pitch verliep door de coronacrisis volledig digitaal - van de eerste briefing tot de presentatie van het PR-voorstel. De samenwerking start per juni en betreft communicatie met zowel consumenten als de zakelijke markt. De activiteiten variëren van klassieke mediarelaties tot contentproductie.

Creatieve concepten

Reden voor de keuze was onder meer de kennis van NewsLab van de fintech- als retailwereld, waarin het bureau al een sterke klantportfolio heeft. Céline Jonker, marketingmanager van Klarna: ‘Dat konden we merken aan de insights die ze tijdens de pitch deelden. Ze snappen de wereld waarin wij opereren en de uitdagingen die binnen onze branche spelen.’

Jonker spreekt van een ‘juiste match’ door de combinatie van ervaring, inzichten en creativiteit bij NewsLab. ‘Hoewel de pitch digitaal verliep, voelden we tijdens het pitchtraject al een goede klik.’

Net even anders

Talitha Dirkzwager, managing director van NewsLab, vond de pitch bijzonder, vooral het presenteren van creatieve PR-concepten is anders in een digitale setting. ‘Toch werkte het beter dan gedacht.’

Ze noemt Klarna is een innovatieve speler die het binnen de e-commerce ‘net even anders' doet. 'Bovendien zijn ze als Europa’s grootste fintech doorlopend bezig met innovatie. We kijken ernaar uit om dat verhaal te gaan vertellen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in