Overslaan en naar de inhoud gaan

MediaMonks neemt Canadees designbureau over

De content-tak van S4 Capital versterkt internationale positie.
Sorrel
S4 Capital-topman Martin Sorrel: 'De overname van Jam3 is een belangrijke stap in onze strategie voor het komende decennium'
Sorrel
S4 Capital-topman Martin Sorrel: 'De overname van Jam3 is een belangrijke stap in onze strategie voor het komende decennium'

MediaMonks heeft het Canadese design en experience-bureau Jam3 overgenomen. De content-tak van S4 Capital versterkt daarmee zijn internationale positie. Hoeveel er is betaald voor het bedrijf, waar 150 mensen werkzaam zijn, is niet bekend gemaakt.

related partner content for mobile comes here

Jam3, dat in 2004 werd opgericht, is actief in Toronto, Los Angeles, Amsterdam en Montevideo voor klanten als Facebook, Sonos, Adidas, eBay, Levi’s en CrowdStrike. Met de fusie breidt MediaMonks zijn creatieve werkgebied uit naar Los Angeles, Canada en Latijns-Amerika. 

'Belangrijke stap'

Beide bedrijven combineren creativiteit en content met een focus op datagedreven marketing. 'Datagedreven, creativiteit staat centraal in ons aanbod en Jam3's reputatie, talent en klantenbestand is ongeëvenaard. De overname van Jam3 is een belangrijke stap in onze strategie voor het komende decennium', laat S4 Capital-topman Martin Sorrel weten in een reactie.

'Met gedeelde klanten, een gedeelde focus op creatieve uitmuntendheid en een gedeelde ambitie om de markt te ontwrichten, zijn Jam3 en MediaMonks voor de hand liggende partners', stelt Wesley ter Haar, oprichter MediaMonks en S4Capital Executive Director. 

Mark McQuillan, Partner en Managing Director, Jam3 voegt hieraan toe: 'Onze ambitie bij Jam3 was om een partner te vinden die ons kan inspireren en om ons werk nog beter te maken. We kunnen niet enthousiaster zijn om samen te werken met The Monks en S4Capital voor ons volgende avontuur.’

Cijfers

S4 Capital, dat in 2020 vijf overnames deed en in 2021 al met vier bedrijven fuseerde, maakte donderdagochtend de voorlopige financiële cijfers over 2020 bekend. De omzet van de reclamegigant, die klanten heeft als Google, BMW/MINI and Mondelez, steeg met 59 procent tot maar liefst 398 miljoen euro.

Lees ook:

Digitale communicatie bij de overheid? 'We willen meer zijn dan een kritisch geluid langs de zijlijn'
Daan Roosegaarde en Victor Knaap: ‘Misschien zijn we de architecten van het nieuwe normaal’
The Odd Shop voegt zich bij MediaMonks
MediaMonks fuseert met Duitse automotive-specialist Staud Studios
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in