Overslaan en naar de inhoud gaan

Frieda Ulsamer de Waard heeft genoeg van bureauwereld en vertrekt bij Kokoro

Ze kan zich niet meer vinden in de aanpak van veel klanten.
Miniatuurvoorbeeld
Frieda Ulsamer de Waard
© Kokoro Amsterdam
Miniatuurvoorbeeld
Frieda Ulsamer de Waard
© Kokoro Amsterdam

Frieda Ulsamer de Waard vertrekt na drie jaar bij Kokoro Amsterdam. De managing partner en client services director heeft grote moeite met de wijze waarop veel klanten tegenwoordig omgaan met reclamebureaus, zegt ze. ‘Ik maak niet meer het leukste werk. Veel klanten willen vooral dat het goedkoop is en lijken zich weinig om de inhoud te bekommeren. Het is erg op de korte termijn gericht. Ze wisselen je sneller in, het is vaak projectmatig.’

related partner content for mobile comes here

Dat terwijl ‘mensenmens’ Ulsamer de Waard juist waarde hecht aan langere samenwerkingsrelaties. Ze noemt Simyo en dagblad Trouw, die 5 jaar klant zijn bij Kokoro Amsterdam. ‘Dat is fantastisch, daar word ik blij van. Daar is het vertrouwen voor een constructieve samenwerking. Je kunt voortbouwen en krijgt er simpelweg beter werk van. Veel klanten willen dat echter niet.’

Zingeving

Ulsamer de Waard gaat de komende maanden op zoek naar iets nieuws . Een reclamebureau wordt het in ieder geval niet. ‘Bij andere bureaus zal ik tegen hetzelfde aanlopen, en dan vind ik Kokoro toch echt een van de fijnste bureaus. Dan had ik niet hoeven weggaan.’

Wel gaat ze op zoek naar meer zingeving in haar werk, iets wat met haar leeftijd te maken heeft, vermoedt ze. ‘Ik doe naast mijn werk veel vrijwilligerswerk, en ga kijken of ik dat kan combineren met de communicatie. Dat zou aan klantzijde kunnen zijn bij een organisatie die een maatschappelijke bijdrage levert. Of dat nu non-profit of profit is.’

Nieuwe fase

De taken van Frieda Ulsamer de Waard worden overgenomen door Merlijn van Vliet, een van de oprichters van Kokoro Amsterdam. Hij prijst de ‘enorme bijdrage’ van Ulsamer de Waard aan het bureau.

Kokoro gaat nu een nieuwe fase in, aldus Van Vliet'Daarin blijven we ons richten op waar we goed in zijn: positionerende merkcampagnes. Maar ook gaan we experimenteren met nieuwe vormen van onze dienstverlening. Verder zoeken we meer de samenwerking met de bedrijven uit het MakerStreet-netwerk, waar we vanaf januari bij zijn aangesloten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Uw naam

Is er dan geen bureau dat gewoon nee zegt tegen kanten waar geen lange termijn samenwerking in zit? Waar ben je mee bezig als je alleen voor snelle winst gaat? Ongetwijfeld een verkeerde orientatie.

Uw naam

Hetzelfde als de klant denk ik, overleven.

Uw naam

Overleven, niet onbelangrijk. Maar wat is de zin ervan als je niet kunt doen wat je wilt doen? Dat waarvoor je gestart bent. Je kunt je ook met een kleiner team gaan richten op de klanten waar je wel echte waarde aan levert. Van daaruit weer verder.

Reclameisoorlog

Tsja als je denkt dat je maatschappelijk betrokken kunstenaar bent ipv reclameboer kun je maar beter vluchtelingen gaan helpen of lid worden van d66.

Uw naam

Ik ben het helemaal eens met de stelling reclame is oorlog. En met een klein, efficient en doelgericht team heb je een grotere organisatie, die zijn missie uit het oog verloren is, er snel uitgemanouvreerd. Dit doet inderdaad denken aan D66.

Nanda

Mag ik credits voor de foto :)

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in