Overslaan en naar de inhoud gaan

Topadviseurs Frans van der Grint, Sabine Post en Jeroen van Seeters verlaten Hill+Knowlton

Drietal komt met nieuw initiatief op terrein strategische communicatie. Daarvan zijn nog geen details bekend.
Miniatuurvoorbeeld
V.l.n.r. Frans van der Grint, Sabine Post en Jeroen van Seeters
© LinkedIn-profielfoto's
Miniatuurvoorbeeld
V.l.n.r. Frans van der Grint, Sabine Post en Jeroen van Seeters
© LinkedIn-profielfoto's

Hill+Knowlton Strategies raakt in een klap de ‘beste PR-adviseur van Nederland ‘ (aldus het FD), een van zijn directieleden en de strategy director Europa kwijt. Frans van der Grint, Sabine Post en Jeroen van Seeters hebben aangekondigd het communicatieadviesbureau te verlaten.

related partner content for mobile comes here

De drie beginnen een gezamenlijk ‘nieuw initiatief ‘ op het gebied van strategische communicatie. Over wat dat precies inhoudt willen ze nog geen mededelingen doen. ‘Eerst willen we de zaken bij Hill+Knowlton afronden’, aldus Van der Grint. De klanten van het adviesbureau zijn inmiddels ingelicht.

Boardroomfluisteraar

Met het vertrek van Van der Grint, Post en Van Seeters raakt Hill+Knowlton niet alleen drie van zijn topadviseurs kwijt, maar bovendien veel ‘geheugen’ en ervaring.

Frans van der Grint is een van de belangrijkste communicatieadviseurs van het Nederlandse bedrijfsleven, die bij zo ongeveer alle grote overnames, fusies, beursgangen en financiële reputatiezaken is betrokken. Hij werd vorig jaar nog door het FD omschreven als ‘boardroomfluisteraar’.

Van der Grint adviseert onder meer Koning Willem-Alexander en stond vorig jaar het Mediahuis bij in de overnamestrijd rond de Telegraaf Media Groep. Dit leverde Hill+Knowlton nog een prestigieuze IPRA-award op. Hij was sinds 2000 werkzaam voor het communicatiebureau,  eerst als ceo en laatstelijk als financial en m&a practice director Europe.

Masterblender

Sabine Post stapte in 2011 over van TNT, waar ze onder meer als strateeg de Raad van Bestuur adviseerde over de splitsing van de post- en express-activiteiten. Bij Hill+Knowlton gaf ze leiding aan de adviesactiviteiten op het gebied van fusies & overnames en financiële communicatie.

Post was betrokken bij een groot aantal beeldbepalende transacties, waaronder de fusie tussen Ahold en Delhaize en de combinatie van D.E. Master Blenders en Mondelēz. Een kleine twee jaar geleden trad Post toe tot de directie van het communicatieadviesbureau, waar ze zich onder meer bezighield met de business development.

Professionele ontwikkeling

Jeroen van Seeters kwam in 2001 binnen bij Hill+Knowlton als strategy director en volgde zes jaar later Frans van der Grint op als ceo. Hij heeft een flinke staat van dienst op het gebied van complexe internationale opdrachten, en  in het leiden van teams van sector- en  discipline-experts.

De laatste negen jaar was Van Seeters strategy director Europa waar hij internationale klanten adviseerde in reputatie- en issuemanagement en corporate marketing. Ook richtte hij zich op de professionele ontwikkeling voor het Europese Hill+Knowlton-netwerk. Van Seeters is onder meer bestuurslid bij de Johan Cruijff Foundation en de Stichting Ideële Reclame.

Reactie Jack de Vries

Jack de Vries, die bij Hill+Knowlton de positie van board director & strategy director Public Affairs beskleedt, gaf een reactie op Twitter op het vertrek van het drietal: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in