Overslaan en naar de inhoud gaan

Flink herstel voor Dentsu in tweede kwartaal

Emea-regio, waar Nederland toe behoort, sterkste regio.
dentsu amsterdam
Het pand van dentsu in Amsterdam
dentsu amsterdam
Het pand van dentsu in Amsterdam

Ook Dentsu laat goede financiële resultaten zien in het tweede kwartaal. De communicatieholding keert terug naar in alle regio’s en servicelijnen (media, creatie, CXM). Internationaal was er een organische inkomensgroei (revenue) van 17 procent.

Dat is een significante stap voorwaarts in vergelijking met de -3.5 procent van het voorgaande kwartaal en de krimp van -20 procent die in 2020 in de boeken stond. Ook is er sprake van margegroei in de eerste zes maanden van dit jaar met een operationele winst van 12.5 procent. De Emea-regio, waartoe Nederland behoort, liet nog sterkere organische inkomensgroei zien met 21.5 procent.
 

related partner content for mobile comes here

Media rapporteerde een groei van 24,4 procent, voor CXM was dat 12,2 procent, creatie groeide 7 procent. In het geheel keert Dentsu terug naar 'een stabiele operatie waarin klanten veerkrachtig blijken te zijn en hun bestedingen beter voorspelbaar'. 

De 'big six' holdings doen het allemaal goed in het tweede kwartaal, WPP presteert het beste 

Vooruitkijkend ziet Dentsu dat new business in alle drie de servicelijnen. De holding investeert verder in 'digitaal' met de acquisitie van Live Area, een internationaal 'connected commerce'-bedrijf dat onderdeel wordt van Merkle. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in