Overslaan en naar de inhoud gaan

Deal MediaMonks en Sorrell rond, MediaMonks naar Londense beurs

Sir Martin Sorrell heeft de slag om MediaMonks gewonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Victor Knaap en Wesley ter Haar
© MediaMonks
Miniatuurvoorbeeld
Victor Knaap en Wesley ter Haar
© MediaMonks

MediaMonks komt in handen van Sir Martin Sorrell. Dat bevestigt oprichter en managing director Victor Knaap (foto boven). De afgelopen dagen was er een felle strijd tussen WPP en Sorrell, die met zijn nieuwe investeringsvehikel het Hilversumse digitale productiebedrijf wilde binnenhalen. 

Knaap komt samen met Wesley ter Haar in het management van het nieuwe bedrijf S4 Capital. Zij krijgen een belang van 25 procent. Ook krijgt MediaMonks een notering op de Britse beurs. 'Dat gebeurt binnen enkele maanden', zegt Knaap, die verder kwijt wil 'super enthousiast' te zijn over de deal. 'En Sir Martin is nu officieel een MediaMonk.'

related partner content for mobile comes here

'Digitale platform van de toekomst'

Financiële details worden niet bekendgemaakt. Volgens Britse media zou MediaMonks 300 miljoen pond (340 miljoen euro) waard zijn.

MediaMonks heeft 11 kantoren in tien landen en zo'n 750 medewerkers. 

In een persbericht spreken de partijen van een fusie. 'Door de transactie moet het digitale platform van de toekomst ontstaan. Het doel van de fusie is om klanten digitale diensten aan te bieden, die flexibel, efficiënt en van hoogwaardige creatieve kwaliteit zijn.'

De nadruk komt daarna op verdere platformontwikkeling, data-analyse en het aankopen van meer digitale media 'op één enkele P&L-basis, aangezien klanten steeds veeleisender worden'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Marcel Vogels

Waanzinnig knap gedaan!

Wessel paternotte Paternotte

Hulde!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in