Overslaan en naar de inhoud gaan

IPG koopt Acxiom voor ruim 2 miljard dollar om data-expertise te versterken

Interpublic Group (IPG) slaat een belangrijke slag met de aankoop.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Interpublic kondigde afgelopen week de overname aan van Acxiom Marketing Solutions voor 2,3 miljard dollar. Deze grote investering in het bedrijf dat gespecialiseerd is in data-analyse, wordt in de Verenigde Staten gezien als de eerste 'significante' acquisitie door een communicatieholding sinds Publicis in 2014 Sapient overnam.

Interpublic (IPG) is het moederconcern van bureaus als McCann, Initiative en UM (in Nederland vallen die laatste twee onder IPG Mediabrands). 

related partner content for mobile comes here

Volgens chairman Michael Roth komt de overname simpelweg voort uit de constante vraag van marketeers om te helpen op het gebied van data-analyse. 'In het verleden werkten we al samen met Acxiom en vulden de expertises elkaar aan. Maar de echte verdieping lieten we in feite over aan derden. Nu kunnen we samenwerking met bestaande klanten uitbreiden en ook de klantenbase van Axciom gebruiken.'

Privacy

Roth maakt zich geen zorgen over privacyregels rond consumentengegevens, 'Dat onderschatten wij niet. Acxiom Marketing Solutions heeft een sterke reputatie opgebouwd op dat vlak. Het is de enige speler die een vijfsterrenbeoordeling van Forrester Consulting heeft gekregen voor privacy en veiligheid.'

Axciom heeft ook een kantoor in Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in