Elk zichzelf respecterende modezaak in, zeg, de Kalverstraat in Amsterdam, heeft ook een eigen online kanaal. Van Hunkemöller tot ‘de’ Monki, van Uniqlo tot Expresso Fashion. Maar die winkel helemaal aan het einde van de Kalverstraat, op de hoek bij de Dam, had tot gisteren alleen nog zijn fysieke verschijningsvorm. Maar nu heeft ook Peek & Cloppenburg een eigen webshop.
'Hoogwaardige producten'
De webshop wordt gelanceerd door een dochteronderneming van Peek & Cloppenburg: Fashion ID. De managing director, Nicolay Merkt, zegt dat Nederland voor ‘Peek’ een spannende markt is. Merkt, in enigszins archaïsch Nederlands: ‘Door onze verkoopfilialen ter plaatse en onze winkels in Duitsland dicht bij de grens met Nederland hebben wij naam gemaakt als multi-brand-aanbieder van hoogwaardige producten. Met de webshop kunnen wij de klant van onze fysieke winkels nu nog meer diensten aanbieden. Bovendien verheugen wij ons op nieuwe klanten die online voor het eerst kennismaken met ons assortiment.’
C&A, Zalando
Peek & Cloppenburg was vroeger een factor in de winkelstraat. Van de 60 winkels die het eertijds had, zijn er nu nog drie over (Amsterdam, Rotterdam en Den Haag). Of de webshop de verkopen radicaal zullen opstuwen, valt te bezien.
Directe concurrenten zoals C&A en H&M hebben al jaren een positie in het online verkoopkanaal en dan zijn pure players als Zalando, Wehkamp en het relatief nieuwe About You nog buiten beschouwing gelaten. Peek & Cloppenburg zegt voor zijn webshop gebruik te maken van de ervaringen die tot nu toe zijn opgedaan met webshops in Duitsland, Oostenrijk en Polen.
Gratis
Peek & Cloppenburg belooft een online beschikbaarheid van meer dan 30 duizend producten van meer dan 300 modemerken. Peek & Cloppenburg: ‘Het moderne, gebruiksvriendelijke design van de shop maakt intuïtief gebruik mogelijk en zorgt zo voor een optimale user experience.’ Net als bij (bijna) alle andere webshops, zijn verzending en terugzending van de artikelen gratis.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!