Overslaan en naar de inhoud gaan

Flyers als marketinginstrument

De gedachte dat flyers nutteloos zijn als marketinginstrument is niet nodig. Flyers zijn juist een heel goed marketinginstrument.
Simian B.V.

Elk merk heeft zich gespecialiseerd in drukwerk. 400.000 klanten in Nederland en België worden door de drie drukwerksites bediend. We drukken alles zelf, zijn geen reseller en hebben websites waar klanten makkelijk en snel drukwerk kunnen bestellen.

Drukland
Drukland

Dit zijn de voordelen van flyers als marketing instrument

Ondanks dat de flyer vaak gezien wordt als een ‘oudbollig’ marketinginstrument, heeft flyeren wel degelijk impact. Sterker nog: als je het goed doet breng je jouw bedrijf met een flyer juist onder de aandacht. En dat zonder al teveel kosten aan marketing kwijt te zijn. Via online drukkerijen kun je flyers goedkoop laten printen of drukken omdat deze vaak bulk orders verzamelen.

Zorg dat jouw flyer iets te bieden heeft

Wat wil jouw lezer? En hoe bied jij meerwaarde aan de lezer? Twee vragen waar jij goed over na moet denken bij het maken van een flyer. Jouw flyer moet namelijk een bewaarfunctie krijgen. Wat gooien mensen bijvoorbeeld niet weg? Geld. Zorg daarom dat er bijvoorbeeld een aanbieding op je flyer staat of een kortingscode. Zo is jouw flyer interessant voor de lezer. Voeg jouw gloednieuwe flyer toe bij de bestelling van je klant en een herhaalaankoop is bijna gegarandeerd!

Groot bereik met een flyer

Het nadeel van vele marketingvormen is dat het vaak na één oogopslag vergeten wordt. Het blijft niet bij. Met flyers is dat anders. Ze blijven bij. Waarom? Omdat het tastbaar is. Ze worden ergens neergelegd, waardoor ze keer op keer gezien worden. Ook door mensen naar wie jij geen flyer hebt gestuurd.

Flyers kun je voor veel uitingen inzetten

Als je denkt dat flyers maar een marketingdoeleinden hebben, dan heb je het mis. Je kan flyers voor meerdere doelen tegelijk inzetten. Dat komt omdat de flyer dubbelzijdig is. Op de ene kant zet je bijvoorbeeld een actie, de andere kant gebruik je voor iets informatiefs.

Met een goed ontwerp en een goede boodschap kom je heel ver

De gedachte dat flyers nutteloos zijn als marketinginstrument is dus zeker niet nodig. Flyers zijn juist een heel goed marketinginstrument. Natuurlijk heeft het ontwerp, de boodschap en de manier waarop jouw flyer onder de aandacht wordt gebracht ook een groot effect op het resultaat. Hup, waar wacht je nog op? Flyeren maar!

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Simian B.V.

Elk merk heeft zich gespecialiseerd in drukwerk. 400.000 klanten in Nederland en België worden door de drie drukwerksites bediend. We drukken alles zelf, zijn geen reseller en hebben websites waar klanten makkelijk en snel drukwerk kunnen bestellen.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in