Overslaan en naar de inhoud gaan

Online of offline marketing: welke strategie is effectiever?

Marketing is een van de belangrijkste aspecten van de moderne bedrijfsvoering.
Simian B.V.

Elk merk heeft zich gespecialiseerd in drukwerk. 400.000 klanten in Nederland en België worden door de drie drukwerksites bediend. We drukken alles zelf, zijn geen reseller en hebben websites waar klanten makkelijk en snel drukwerk kunnen bestellen.

Reclamebord gevel
Reclamebord gevel

Wie zijn bedrijf, producten en diensten niet wereldkundig maakt en zorgt voor goede reclame, gaat tegenwoordig al snel kopje onder. Over hoe je slim reclame kunt maken, lopen de meningen uiteen. Vandaag de dag gaan veel bedrijven voor een goede online representatie via een eigen moderne website - die natuurlijk SEO-geoptimaliseerd is -, aanwezigheid op sociale media en internetadvertenties. Maar de pijlen eveneens richten op offline reclame maken, zoals gevelborden bedrukken, via folders en autobelettering, blijft een onmisbare tak van marketing. Een groot voordeel van offline aan p.r. doen, is dat dit minder vluchtig is (mensen kunnen je niet zomaar wegklikken) en dat dit leidt tot een langdurige en kwalitatief goede binding met jouw doelgroep. Dit zijn slechts enkele voordelen van offline aan reclame doen. Welke voordelen zijn er nog meer en welke opties heb je als zzp'er, ondernemer of bedrijfsleider ter beschikking om goed op te vallen op de economische sector waarin jij actief bent?

Veel indrukken en goede zichtbaarheid

Een belangrijke pre van offline reclame is dat je jezelf zichtbaar maakt in de directe regio waar jouw bedrijf staat. Denk bijvoorbeeld gevelborden bedrukken om op jouw kantoor of fabriekspand te plaatsen. Vaak staan bedrijfspanden, kantoren en winkels langs drukke wegen. Wanneer je gevelborden bedrukken laat met een goed herkenbaar en verlicht logo erop, wordt je veel gezien. Een interessante kenmerk van gevelreclame is dat je ook opvalt als jouw bedrijf of winkel al dicht is. Op zaterdagen, zondagen, tijdens d zomervakantie en in de nachtelijke uurtjes zien voorbijgangers jouw gevel oplichten en worden ze even weer herinnert aan jouw producten, diensten en goede service!

Langdurig contact

Belangrijk aan offline reclame is verder dat dit leidt tot langdurige en bestendige relaties met de door jouw beoogde doelgroep. Neem nu een stoer en veelkleurig bierviltje bedrukken of goede balpennen met jouw bedrijfslogo erop: mensen die dit krijgen, gooien dit soort reclamespullen niet zo maar weg, omdat ze praktisch zijn en ze er echt iets mee kunnen in het dagelijkse leven. Dit leidt tot een langdurig contact!

Offline reclame is vaak prima betaalbaar

Een niet onbelangrijke pre van offline marketing dit, ook voor beginnende ondernemers, goed betaalbaar is. Vaak hoef je maar één keer een bedrag te investeren om langdurig reclame te maken. Autoreclame bijvoorbeeld vergt eenmalig een investeringsbedrag, maar kun je jarenlang gebruiken. Hetzelfde geldt voor gevelreclame, vlaggen bedrukken of een rek voor folders in de hal van jouw winkel neerzetten.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Simian B.V.

Elk merk heeft zich gespecialiseerd in drukwerk. 400.000 klanten in Nederland en België worden door de drie drukwerksites bediend. We drukken alles zelf, zijn geen reseller en hebben websites waar klanten makkelijk en snel drukwerk kunnen bestellen.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in