Werd vorige week nog bekend dat Albert Heijn zijn prijzen fors aan het opkrikken was, vrijdag maakt Dirk van den Broek bekend de prijzen van bijna duizend producten blijvend te verlagen. De omvang van het prijsvoordeel verschilt per product, aldus een woordvoerster. Aan de producten van A-merken, verse groenten en fruit, brood en vlees komt in de loop van komende weken een nieuw prijskaartje te hangen.
Crisis
Directeur Marcel Huizing haalt de coronacrisis aan als de motivatie om prijzen neerwaarts aan te passen. 'Juist in deze tijd is het voor mensen heel belangrijk om voordelig boodschappen te kunnen blijven doen.'
De supermarkt heeft verder geen eenduidig antwoord op de vraag of de actie een prijsoorlog met concurrenten zal ontketenen. 'Ik weet niet of we hiermee dat gaan veroorzaken', zegt een woordvoerster. Ze benadrukt dat het wel om een campagne gaat die lang duurt. 'De prijzen blijven laag.'
Bron: ANP
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!