Premium

Wieke van Dijk volgt Ine Stultjens op bij Auping, Geerte Udo weg bij Amsterdam&Partners

Overlopers, opklimmers, afzwaaiers en binnenkomers. Het carrièrenieuws van bureaus, marketing, media, communicatie en de digitale wereld.

V.l.n.r. boven: Timo Wils, Geerte Udo, Ryan Dekker, Wieke van Dijk. Onder: Sofie Mollema, Stefanie van Rootselaar, Anouk Lindhout en Sarah Valkering

Wieke van Dijk is aangesteld als marketing- & communicatiemanager van bedden- en matrassenmerk Auping. Ze is daar Ine Stultjens opgevolgd die april vorig jaar vertrok. Van Dijk is verantwoordelijk voor de marketing-, pr- en communicatiestrategie van het Nederlandse merk. Hiervoor was ze senior campaign-manager bij Albert Heijn en manager van het Allerhande-platform. In de jaren ervoor was ze head of marketing & communication bij Dirk van den Broek.

Geerte Udo vertrekt als directeur van Amsterdam&Partners

Geerte Udo vertrekt op 1 mei als de directeur van Amsterdam&Partners, de marketingorganisatie van de hoofdstad. Ze was er in totaal 17 jaar aan verbonden, sinds 2013 gaf ze leiding aan de marketingafdeling. Udo omschrijft haar vertrek als ‘geen makkelijk besluit, want er zijn zoveel redenen om te blijven’. Wat ze hierna gaat doen weet ze nog niet. ‘Ik neem de ruimte en tijd om hierover na te denken.'

Anouk Lindhout naar Yelflow

Anouk Lindhout gaat aan de slag bij Yelflow, het bureau in marketingpersonalisatie. Als senior consultant adviseert en begeleidt ze opdrachtgevers bij de implementatie van verdere marketing-automation. Lindhout werkte eerder onder meer bij FNG Group (Miss Etam en Steps), Coolblue en Just Brands (onder meer PME Legend en Cast Iron).

Ryan Dekker nieuwe marketingmanager 100% NL, Slam! en Sunlite

Ryan Dekker (30) is de nieuwe marketingmanager van radiostations 100% NL, Slam! en Sunlite. Dekker wordt verantwoordelijk voor de communicatie van deze radiomerken van Mediahuis Radio. Dekker is al bijna tien jaar werkzaam bij 100% NL en Slam! en was de voorbije jaren verantwoordelijk voor de digitale contentproducties van de radiostations.

Sofie Mollema naar IVRM Reputatie

Sofie Mollema (40) is gestart als senior reputatie- en communicatieadviseur bij IVRM Reputatie. Ze gaat zich bezighouden met verschillende reputatie- en contentvraagstukken van opdrachtgevers. Mollema werkte onder meer voor The Read Shop, DPG, Finzie en Stichting Wilde Ganzen.

Timo Wils naar productiehuis Kxrxt

Kxrxt Productiehuis heeft Timo Wils toegevoegd aan zijn roster. Wils begon zijn carrière als acteur en speelde hoofdrollen in geprezen jeugdseries en speelfilms. De overgang van acteur naar regisseur bracht zijn lens naar wereldwijde merken zoals Nike en Samsung, waar hij hun verhalen vertaalde naar visuele vertellingen.

Dennis Hamakers verruilt Dept voor Cheil Benelux

Dennis Hamakers is gestart als strategy director van Cheil Benelux. Hij is afkomstig van Dept en wordt bij Cheil verantwoordelijk voor de strategische leiding over het bureau. Ook neemt hij plaats in het managementteam. In een verder verleden werkte Hamakers bij onder meer Dorst & Lesser en Pangaea. 

Scooperz haalt vier talenten binnen

Scooperz, bureau in social media en influencers, heeft zijn team met vier mensen uitgebreid. Dounia Souadi en Anna Gana treden toe tot het team als influencer-strateeg. Jonathan Berhane is aangesteld als team-lead voor het talent managementteam. Freek Lagas is aan de slag gegaan als head of finance.

En 9 andere loopbaanstappen...

En dan  waren er natuurlijk de loopbaanstappen waarover Adformatie al verslag deed: 

Sarah Valkering is de nieuwe managing partner van de Reputatiegroep. Ze heeft samen met Paul Stamsnijder de leiding in handen. Valkering volgt Arjan Hoek op, medeoprichter van het bureau.

Hoofdredacteur Christiaan Ruesink weg bij Veronica Superguide en keert terug naar het AD.

Stefanie van Rootselaar head of marketing & communication Brand New Day. Ze is afkomstig van Fight cancer, waar ze de afgelopen 2,5 jaar directeur was.

Danny van de Wetering verruilt DDB voor Natwerk. Ook Maurits Denekamp (ex-Alfred), Daphne Weers Linthorst (ex-KesselsKramer) en Tim Teunissen (ex-N=5) zijn bij Natwerk gestart.

Utrecht onderscheidt Koen van Tankeren voor zijn werk voor Utrechtse Communicatie Kring. Van Tankeren was 16 jaar voorzitter van UCK, dat in die jaren uitgroeide tot landelijk erkende vakvereniging.

Mira van Houwelingen (ex-Getir) aangesteld als CMO van CheapTickets. Ze treedt in dienst bij Travix, dat naast vlaggenschip CheapTickets ook het merk Vliegwinkel voert.

Ad Alliance breidt managementteam uit naar zes personen met Lars Brassem en Richard Knaap.

Corinne Vigreux, medeoprichter en cmo TomTom, treedt toe tot rvc van Pathé. Vigreux is een van de drie Nederlandse commissarissen. Zij volgt Lauge Nielsen op, tot 2018 ceo van Pathé en daarna commissaris.

Joost Brakel wordt nieuwe ceo Talpa Network. Pim Schmitz en Paul Römer vertrekken.

Onno Seelen vertrekt na 13 jaar als COO bij IPG Mediabrands. ’Na 13 leerzame en intensieve jaren ben ik toe aan een nieuwe uitdaging.' Wat hij hierna gaat doen is nog niet bekend.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie