Premium

Renée van den Oetelaar verruilt Boomerang voor TBWA

Ze krijgt de leiding over het social-label Feed. 'We willen een social first-mindset binnen TBWA bewerkstelligen.'

Renée van den Oetelaar werkte 4,5 jaar bij Boomerang Agency.

Renée van den Oetelaar is aan de slag als de nieuwe head of social van TBWA\Feed, de social-unit van TBWA\Neboko. Ze is overgestapt van Boomerang Agency, waar ze leiding gaf aan Boomerang FT, het Gen Z-label van het reclamebureau waar ze in totaal 4,5 jaar werkte. 

Andere benadering

Social-strategieën en -concepten vragen om een ander benadering, al vanaf de briefing, licht Van den Oetelaar toe. 'Met Feed willen we binnen TBWA die verandering naar een meer social first-mindset bewerkstelligen. Dat doen we door de unit aan te laten sluiten op al lopende projecten, maar zeker ook new business.'

Ze vervolgt: 'Het is niet zo dat TBWA 'ook een beetje social doet' of dat we nu pas achter de social-bureaus aanrennen. Helemaal niet. Feed zal ook niet als social-bureau naar buiten treden. Het is meer een nieuwe unit binnen het kloppende hart van TBWA, namelijk creativiteit. Een social first-benadering is belangrijk en die is anders dan de traditionele reclame-route.'

Social media is een middel om verschillende doelgroepen beter te bedienen en te begrijpen, wil Van den Oetelaar maar zeggen. 'Volgens mij ligt daar de behoefte van zowel merken als bureaus. En ik vind dat merken hun verantwoordelijkheid moeten nemen en hun plek op social media beter moeten leren kennen, en daarmee te bepalen welke rol ze willen innemen. En daar ga ik ze -met het team van Feed- bij helpen.'

Kompas

Op LinkedIn heeft het talent inmiddels afscheid genomen van haar oude werkgever: 'Iedere dag geïnspireerd worden en met net zoveel energie náar kantoor als weer terug naar huis fietsen. Dat zijn voor mij twee must haves die ik wil krijgen van het werk dat ik doe. Een soort self-check-in-kompas dat richting geeft aan of ik nog goed zit. Boomerang, bedankt voor het hiren, creatief pionieren en het leren ondernemen.'

De twintiger Van den Oetelaar is intussen een bekend gezicht in de Nederlandse reclamebureauwereld. In 2023 werd ze bekroond tot Rookie of the Year door VIA Nederland, waarna ze een plek kreeg in het bestuur van de branchevereniging. Ook was ze bestuurslid van de JongeHonden en is ze regelmatig te gast in vak-podcasts.

Bij Boomerang FT heeft Jelske Driessen als creative lead het stokje van Van den Oetelaar overgenomen. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie