Premium

Van Playboy Magazine naar 538Group

Patrick Goldsteen over zijn switch van hoofdredacteur naar digital director.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Waarom vertrek je?

‘De radiowereld zit in de gouden jaren van verandering. Radio 538 is marktleider en alle beschikbare kanalen moeten worden benut. Voor mij een mooie uitdaging.’

Hoe kwam je terecht bij Playboy?

‘Bij Sanoma heb ik veel digitale- en contentervaring opgedaan. In combinatie met mijn commerciële kennis heb ik toen een roadmap geschreven voor Playboy. Uitgever Wouter Verkennis gaf mij de kans om Playboy aan te sturen. Het resultaat was dat we de Playboy-licenties verlengden, bereik lieten groeien en de titel wisten te verkopen.’

Omschrijf in tien steekwoorden je tijd bij Playboy.

.’

Is er op digitaal gebied veel te winnen bij Radio 538?

‘Ik wil onze vier miljoen analoge luisteraars in beweging krijgen met behulp van impactvolle campagnes en merkuitstraling. Qua digitale infrastructuur is de 538Groep er klaar voor. De volgende stap is live content creëren die nog meer alle onderdelen van het medialandschap beslaat.’

Wat vind je de grootste uitdaging in deze nieuwe rol?

&;Samenwerken in de driehoek radioprogramma, online redactie en marketing, om zo mooie, relevante en waardevolle live content te maken die luisteraars zelf gaan delen.’

Waar word je door geïnspireerd?

‘Een man als Elon Musk van Tesla Motors. Wat een held! Dichter bij huis mensen als Nalden, Patrick en Boris van The Next Web of Bram Kanstein die eigenhandig de beste startup-site van de wereld lanceert (startupstash.com). Een hapje en drankje met deze mannen geeft mij energie.’

Dit stuk staat in Adformatie /15

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie