VIA heeft tijdens het Legend Diner in de Zuiderkerk in Amsterdam Rob Benjamens tot de nieuwe Legend gekroond. Isabelle Dacz (Publicis Groupe) is uitgeroepen tot Most Valuable Player, en Tristan Albers (Gospooky) is Rookie of the Year.
In 2006 organiseerde branchevereniging VEA voor de eerste keer het Legend Diner en reikte de Legend-prijs uit aan Giep Franzen. Het was het startsein voor een jaarlijks terugkerende traditie waar leiders en directeuren uit het marketingvakgebied samenkomen om de mensen die een belangrijke bijdrage hebben geleverd en leveren aan de ontwikkeling van het marketingvakgebied te eren. Nu, achttien jaar later, ontving Rob Benjamens het Legend-beeld, vervaardigd door kunstenaar Jeroen Henneman, uit handen van Dick van der Lecq, die opnieuw een roast had voorbereid.
Van der Lecq: 'Rob heeft met zijn indrukwekkende carrière laten zien wat het betekent om écht impact te maken in ons vak. Van zijn baanbrekende werk als strateeg tot zijn rol als mentor voor talloze talenten — hij heeft de koers van onze industrie mede bepaald. Voor mij is Rob het ultieme bewijs dat legendes niet geboren worden, maar gemaakt, uit een combinatie van vlijt, talent, prettig karakter en een vleugje -zeg maar een vleug- eigenwijsheid.'
Isabelle Dacz is de Most Valuable Player
Naast de uitreiking van de VIA Legend-titel, werden net als vorig jaar de ‘Most Valuable Player’ (MVP) en de ‘Rookie of the Year’ awards uitgereikt. De MVP Award, een erkenning voor professionals die het afgelopen jaar een significante bijdrage hebben geleverd binnen hun vakgebied, is dit jaar uitgereikt aan Isabelle Dacz, ceo van de Publicis Groupe. Rogier IJzermans, winnaar van de MVP Award in 2023: 'Isabelle is echt een voorbeeld van modern leiderschap. Een inspirerende leider die tussen de mensen staat. Met een eindeloze energie en een brede interesse in eigenlijk alles binnen onze industrie. Een echte liefhebber van het vak en daarmee een prachtig voorbeeld voor velen.'
Tristan Albers is Rookie of the Year
Rookie of the Year is Tristan Albers, head of content bij Gospooky, die volgens het VIA-bestuur nu al een onuitwisbare indruk maakt op iedereen om zich heen. VIA-bestuurslid Brian Hirman: 'Tristan is een man met een heldere visie en een duidelijke missie. Hij heeft een scherp oog voor de uitdagingen en kansen binnen de creatieve industrie. Wij kijken er met veel enthousiasme naar uit om te zien welke verdere impact Tristan zal hebben op onze industrie en de vele talenten die hij ongetwijfeld zal inspireren en begeleiden.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!