Sanoma Uitgevers maakt net bekend dat Paul Molenaar (44) benoemd is tot coo (chief operations officer) online en media innovatie met ingang van 1 november 2006.
Molenaar blijft tevens aan als chief executive officer (lees: algemeen directeur) van dochteronderneming Ilse Media groep.
Het persbericht: 'De functie coo online en media innovatie past in de strategie van Sanoma Uitgevers om focus in haar bedrijfsactiviteiten aan te brengen. In deze nieuwe functie is Molenaar verantwoordelijk voor alle online en nieuwe media activiteiten van Sanoma Uitgevers.'
Sanoma zegt dat Molenaar het goed gedaan heeft bij Ilse: 'Vanaf zijn aantreden als CEO bij ilse media in 2001 heeft Molenaar zeer solide bedrijfsresultaten gerealiseerd voor Sanoma Uitgevers. Onder zijn leiderschap transformeerde ilse media naar een succesvol bedrijf. Met een bereik van ruim 69 procent is ilse media de grootste internetuitgever van Nederland.'
Dick Molman, ceo (lees: algemeen directeur) van Sanoma Uitgevers, doet ook een duit in het zakje: 'Zijn visie, leiderschapskwaliteiten en prestaties in de media wereld waren voor mij aanleiding om Paul te selecteren voor deze functie. Hij is de perfecte keus om onze online en nieuwe media inspanningen te leiden en de resultaten op deze terreinen verder te ontwikkelen.'
En Molenaar zelf is ook tevreden: 'Deze fase in de media industrie is net zo dynamisch als inspirerend. Oude, vertrouwde zekerheden houden op zekerheid te zijn, en tegelijkertijd ontstaan er veel nieuwe mogelijkheden. Ik ervaar het als een kans voor zowel Sanoma als mijzelf om juist nu ? samen met de internetexperts binnen alle geledingen van Sanoma Uitgevers - een bedrijfsbrede koers uit te zetten.'
Molenaar werkte eerder bij IDG Communications Nederland en was redacteur en hoofdredacteur bij VNU Business Publications.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!