Donderdag 28 januari tijdens Koffiedik Kijken wordt bekend wie Adformatie Person of the Year 2020 is. Vorig jaar won Conny Braams, cdmo van Unilever wereldwijd, en in 2018 Victor Knaap van MediaMonks en S4 Capital Group.
Naast de Person of the Year oftewel de Nummer 1 in het vak rolde uit de verkiezing – een rondvraag per mail onder 250 vakgenoten en een online enquête onder Adformatie-lezers - ook een Top 9 van de andere movers en shakers die in 2020 het verschil maakten in het marketingcommunicatievak, en de bezieling en inspiratie boden die zo essentieel is in dit vak.
Tot 28 januari maken we op Adformatie.nl elke dag één persoon uit die Top 9 bekend. Compleet mét enkele verklarende citaten van vakgenoten. Eerder onthulden we al de namen van Colette Cloosterman-Van Eerd van Jumbo, Rogier IJzermans van Ace en Jelani Isaacs van New Amsterdam.
De vierde kandidaat is: Marion Koopman, Greenhouse en GroupM. Het is de derde keer op rij dat zij de top 10 haalt, een knappe prestatie.
‘Vanwege haar werk voor Greenhouse, en ze liet VEA fuseren met IAB tot VIA.’
‘Maakte Europees promotie binnen GroupM, leidde Greenhouse door het roerige 2020 en wist de brug te bouwen tussen de traditionele en digitale wereld.’
‘Zorgde voor verbinding in het vak tijdens de coronacrisis.’
‘Marion Koopman is het type vrouw dat we hard nodig hebben in deze tijden.’
Wil je weten wie Person of the Year wordt, live Koffiedik Kijken op 28 januari en horen wat Brian Hirman, Caroline van Turennout en Yvonne Prins en Caroline van 't Hek voor dit jaar voorspellen onder leiding van Eus? Bestel dan je kaart via Koffiedikkijken.com.
Lees ook:
- Colette Cloosterman-Van Eerd van Jumbo in Top 10 Adformatie Person of the Year 2020
- Jelani Isaacs (New Amsterdam) in Top 10 Adformatie Person of the Year 2020
- Eus op Koffiedik Kijken 2021
- Rogier IJzermans (Ace) in Top 10 Adformatie Person of the Year 2020
- Brian Hirman: 'Windowdressing met PR-effectbejag hoeft voor mij niet'
- Caroline van Turennout (Zeeman): ‘We hebben de webshop deels uit moeten zetten door het grote aantal bestellingen’