Levy zegt dit vanmorgen in een interview met de Franse krant Le Figaro. Hoewel de Fransman Grey en Publicis perfect bij elkaar vindt passen, gezien het internationale netwerk, zijn portfolio en gelijkenissen met het concept van Publicis. Ook noemt hij in het interview zijn vriendschap met Grey-baas Ed Meyer en roemt hij de kwaliteiten van de Amerikaan.
´Maar sinds onze acquisitie van Bcom3 is een overname van Grey minder belangrijk. Alles staat of valt bij het belang van onze klanten en merken en ze een betere performance te geven. Op dit punt zijn de voordelen van een overname van Grey mager. Ook strategisch gezien is een bod niet van belang.´
Een gebrek aan geld van de Franse communicatiegroep wuift Levy weg. ´We hebben genoeg geld. De beslissing is puur strategisch.´Ook een betere positie in de wereldwijde bureauranking noemt Levy niet relevant. ´We staan goed gepositioneerd op een vierde plaats.´
WPP lijkt nu de beste kandidaat om Grey Group over te nemen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!