Marjolein Denekamp wordt per 1 januari de nieuwe ceo van Roularta Media Nederland. Ze volgt Erwin van Luit op die in het voorjaar vertrok en binnenkort begint als ceo van DOOR Media Groep.
Denekamp (1983) komt van Hearst Magazines Netherlands waar ze chief audience & growth officer was en zich richtte op de digitale transformatie van de (print)business. Eerder werkte ze bij Grüner+Jahr Nederland als chief digital officer en digital strategist.
Bij Roularta richt ze zich op de strategie van digitalisering, innovatie, duurzame groei en partnerships.
'Roularta Media Nederland bezit een breed portfolio van topmerken met sterke communities', zegt Denekamp. 'Tegelijkertijd kent Roularta de uitdagingen om recente acquisities - New Skool Media, WPG Media -, de transitie daarvan en de daarmee gepaard gaande digitalisering en cultuursamensmelting vorm te geven. Ik kijk ernaar uit om samen met de teams in Nederland en België de visie van RMG door te vertalen en verder uit te bouwen.'
Xavier Bouckaert, ceo RMG: 'Een ambitieuze strategie in een uitdagende mediasector kan enkel gerealiseerd worden met de juiste talenten en competenties. Daarom ben ik zeer verheugd om Marjolein te verwelkomen om de groeistrategie en de digitalisering van RMN te versnellen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!