Joe Public haalt Sanne Tolsma binnen als head of business

Haar aanstelling moet managing director Antoine Houtsma 'meer lucht' geven voor andere zaken. 

Sanne Tolsma ziet ernaar uit om terug te keren naar 'de essentie van creatie en strategie'.

Sanne Tolsma is aangesteld als de nieuwe head of business van Joe Public. Het betreft een nieuwe functie binnen het Amsterdamse reclamebureau. Tolsma neemt tevens plaats in het managementteam en krijgt hiermee de commerciële verantwoordelijkheid over het bureau, dat sinds enige tijd onderdeel is van bureaugroep Springbok.

Het nieuws volgt op het recente vertrek van strategy director Jeroen van Eck, die in juli zei het tijd te vinden voor een nieuw hoofdstuk (waar nog altijd niet meer over bekend is). Tolsma komt over van productiehuis Ambassadors, waar afgelopen zomer haar dienstverband als managing director al na aan jaar werd beëindigd. Dáárvoor werkte Tolsma lange tijd bij bureaus XXS en Alfred.

Meer lucht

Het is de bedoeling dat Tolsma een flink aantal taken (klantrelaties, finance, interne processen) van managing director en medeoprichter Antoine Houtsma gaat overnemen. Hij zegt dan ook 'dolblij' te zijn met de komst van zijn nieuwe collega. 'Hierdoor krijg ik meer lucht om me bezig te houden met het fijnslijpen van de samenwerking met onze digitale partner Springbok en onze internationale ambities.'

Tolsma op haar beurt zegt ernaar uit te kijken weer terug te keren naar 'de essentie van creatie en strategie'. 'Wat me aantrekt bij Joe Public is de ambitie om samen met Springbok het bureau van de toekomst te worden. Zoals we hier zeggen: from big idea to big data.'

Tolsma komt bovendien te werken in een nieuw pand in Amsterdam-Oost, waar Joe Public binnenkort naartoe verhuist.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie