Premium

Koen Coopmans: ‘Ik heb geleerd om vanuit verschillende invalshoeken naar marketing te kijken’

Koen Coopmans is op CMO Day benoemd tot Adformatie Future CMO of the Year. Wat zijn zijn drijfveren?

Koen Coopmans tijdens CMO Day op 23 mei.

De dertigjarige Rotterdammer Koen Coopmans is op 23 mei tijdens CMO Day benoemd tot Adformatie Future CMO of the Year. Hij is nu twee jaar werkzaam als teamleider acquisitie marketing bij de Nationale Postcode Loterij. ‘Samen met mijn team ben ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van alle campagnes van de Postcode Loterij. Het doel is om onze deelnemers te blijven enthousiasmeren en nieuwe deelnemers enthousiast te maken om met ons mee te doen.’

Wat betekent het winnen van de Future CMO of The Year Award voor hem? ‘Het is niet alleen voor mij, maar ook voor het hele marketingteam van de Nationale Postcode Loterij een mooie waardering voor ons werk’, aldus Coopmans. ‘Het is belangrijk om met elkaar te reflecteren op de mooie campagnes en de successen te vieren, wat we misschien in onze branche nog wel meer zouden mogen doen. Deze prijs was daar in ieder geval een mooie aanleiding voor.’

Na het afronden van zijn opleiding in marketingpsychologie (Economic and consumer psychology) was Coopmans vastbesloten om een functie te vinden waarin hij zijn opgedane kennis kon toepassen. ‘Ondanks diverse gesprekken met bedrijven, reclamebureaus en mediabureaus bleek het een uitdaging om een rol te vinden waarin mijn specialisatie volledig tot zijn recht kwam, aangezien het slechts een klein onderdeel vormt van het totale marketingplaatje.’

Coopmans besloot daarom stap voor stap zijn kennis rondom marketing te verbreden, eerst bij mediabureau Wavemaker, toen bij adverteerder MediaMarkt en nu bij de Postcode Loterij dat onder meer geld bijeenbrengt voor goede doelen. ‘Ik heb steeds meer geleerd om vanuit verschillende invalshoeken naar marketing te kijken, waarbij mijn achtergrond in psychologie nog altijd goed van pas komt.'

‘Echt een feest’

Werken voor de Postcode Loterij is ‘echt een feest’, zegt hij. Dat komt door de combinatie van enerzijds de steun aan goede doelen en anderzijds de commerciële drive. Met daarnaast de ruimte die de organisatie geeft om goede ideeën uit te kunnen voeren en de wil om te innoveren en het elk jaar beter te doen. Met als uiteindelijk doel dat we, dankzij de deelnemers, jaarlijks ruim 146 goede doelen kunnen blijven steunen die zich inzetten voor een rechtvaardige en gezonde wereld.’

Wat brengt de toekomst voor de getalenteerde marketeer? ‘Het belangrijkst is altijd geweest dat ik mezelf blijf ontwikkelen en impact kan blijven maken voor het bedrijf waarvoor ik werk. Over vijf jaar zie ik mezelf nog steeds op een plek zitten waar ik dat kan doen. Dat is verder niet gekoppeld aan een bepaalde functie.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie