Premium

Dit zijn de grootste marketingtalenten van 2021

Ze zijn niet ouder dan 30 jaar, maar al meer dan een belofte alleen. De vier talenten van Marketing Talent of the Year

Max van den Ingh, Colette de Beaumont, Valerie Tripels, Madeleen van de Pol

Tijdens de Dutch Marketing Awards werden de winnaars van de belangrijkste marketingprijzen bekend. Madeleen van de Pol (Afas) werd uitgeroepen tot Marketing Talent of the Year. Dit was de top vier van dit jaar: 

1. Madeleen van de Pol

MARKETINGMANAGER NEW BUSINESS AFAS SOFTWARE

Het mooiste aan zichzelf noemt Marketing Talent of the Year Madeleen van de Pol haar nieuwsgierigheid. Ook ‘resultaatgericht’ laat ze vaak vallen. Ze krijg een kick als een campagne goed draait, of als er een groot bereik wordt gehaald. Bij Afas is ze verantwoordelijk voor leadgeneratie in de bouw- en flexbranche en voor het team grootzakelijk. ‘Dat betekent: campagnes ontwikkelen, externe marketingpartners aansturen en contracten afsluiten met media- en onderzoekspartijen.’ Trots is ze op het succes in de bouwbranche, haar new business verantwoordelijkheid.

Het salesteam behaalde een stijging in de orderwaarde van 430 procent. Ook is Van de Pol betrokken bij de Afas Foundation waar ze haar marketingskills koppelt aan ethiek. De jury was onder indruk van haar visie op het vak, de manier van presenteren, de verantwoordelijkheid die zij neemt en haar enthousiasme.

2. Colette de Beaumont (30)

TRADEMARKETEER KONINKLIJKE AUPING

Een versnellingsjaar. Zo omschrijft Colette de Beaumont 2020. ‘De toenemende focus op de online omgeving werd bij veel merken topprioriteit.’ Als trademarketeer bouwt ze aan het Auping-merk op retailniveau. Ze ontwikkelt en implementeert promotionele campagnes om de producten te vermarkten. Haar grootste succes? Het doorvoeren van uitgangspunten voor een kwalitatief promotioneel beleid.

‘Voorheen gingen we vaak mee in het groots communiceren van kortingen. Daar zijn we vanaf gestapt, want we willen niet schreeuwen. Een Auping is misschien kostbaar, maar nooit duur.’ De Beaumont voerde de kwalitatievere mechanismes succesvol door. Dit alles doet ze naast haar topsportcarrière, zijn is captain van haar hockeyteam in de promotieklasse. De Beaumont is een gefocuste, resultaatgerichte teamspeler, mét gevoel voor het merk.

3. Valerie Tripels (29)

MARKTMANAGER LOGISTICS SOLUTIONS POSTNL

Sinds eind 2019 is Valerie Tripels verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten binnen de afdeling Logistics Solutions met een specifieke focus op de zakelijke markt. Ze ontwikkelt campagnes gericht op acquisitie en positionering van de new business tak van PostNL en krijgt de soms complexe organisatie hierin mee. Vorig jaar begon ze met een operationeel marketingplan voor de afdeling Duurzaamheid, waarbij duurzame stadslogistiek als propositie onder de aandacht van de doelgroep moest worden gebracht. Er kwam een digitaal duurzaamheidsmagazine dat ver boven target scoorde. Tripels omschrijft zichzelf als gedreven, enthousiast en resultaatgericht. Zij stond ook aan het roer van de ‘Dag van de pakketbezorger’, waarbij - tijdens coronatijd – alle pakketbezorgers een dag lang in het zonnetje werden gezet.

Max van den Ingh (28)

HEAD OF GROWTH MARKETING & ONDERNEMER
ORGANISATIE: SHOPPOP EN UNMUTED

Max van den Ingh is een talent van de buitencategorie: met zijn kennis en skills, waarvoor hij inspiratie opdoet in de VS, loopt hij vaak ver vooruit. Daardoor kan hij ‘zaggen when everyone zigs’. In 2020 begon hij zijn eigen bedrijf Unmuted. ‘Growth marketing as a service’. In de eerste helft van het jaar werkte hij nog als head of growth bij ShopPop. Toen tijdens de pandemie de muziekindustrie volledig instortte, moest het bedrijf snel op zoek naar een nieuwe doelgroep. Binnen no-time werd een volledige rebranding doorgevoerd. Het lukte Shop-Pop enkele honderden nieuwe platformgebruikers per maand aan te trekken. Van den Ingh over 2020: ‘Marketing heeft de mens hoop gegeven. Hoop op een manier vinden om het als bedrijf toch voor elkaar te krijgen, ondanks de crisis.’

Zie hier ook de uitgebreide toelichting van jurylid Susanne van Nierop:

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie