Tijdens de Ramadan vasten zo’n één miljoen Islamitische Nederlanders tussen zonsopgang en zonsondergang. Als je dan met een rommelende maag geconfronteerd wordt met reclame voor lekker eten, is dat niet altijd even fijn.
Dit is de reden waarom reclamebureau Etcetera in samenwerking met JCDecaux de ‘Ramadan-abri’ voor restaurantketen Halal Fried Chicken ontwikkelde. Overdag is alleen de naam van het restaurant te zien.
Maar als het donker wordt, springt de verlichting (die gekoppeld is aan de straatverlichting) aan en is er fastfood te zien, met de tekst: 'smakelijk eten'.
De abri kreeg veel aandacht in de Nederlandse pers, waaronder bij De Telegraaf, Nederlands Dagblad, Powned en het Algemeen Dagblad.
Credits:
Bureau: Etcetera
Creatie: Maarten Remmers en Wouter Voges
Producer: Roel Grijspaardt
Camera: Jasper van der Pol, Dennis Floor
Verantwoordelijk bij JCDecaux: Coen Kamermans, Bart de Vries
Klant: HFC
Verantwoordelijk bij klant: Arif Çolakkadıoğlu Tarik Kati, Yavuz Dilek en Osman Yetkin
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!