Volgens Beter Bed marketingmanager Karen Kraima pasten de twee ‘niet meer helemaal goed bij elkaar’.
Kraima: 'Het advies van MediaCom was niet in alle gevallen de meest optimale voor Beter Bed, onder andere door het gewijzigde beleid door Ster. Nadat Beter Bed om meerdere scenario’s heeft gevraagd, is de zendermix uiteindelijk wel geoptimaliseerd.'
Andere visie
CEO Maiko Valentijn van MediaCom zegt: 'Wij hebben de relatie opgezegd, na aantal fantastische jaren samen vinden wij dat de rol die ze een mediabureau toedichten niet in deze tijd past. Wij zien onszelf als strategisch partner en dat zag Beter Bed anders. Het gaat niet om geld.'
Hij gaat verder: 'In voorbereiding op het nieuwe trading seizoen rekenen wij altijd uit wat de impact is van het nieuwe beleid op de doelstellingen en investeringen van onze klanten. En onze adviezen zijn er altijd gericht op het best mogelijke resultaat voor onze klanten te realiseren. Hierin maken wij afwegingen om te komen tot het volgens ons beste scenario met de juiste balans in kosten en bereik.'
In april moet duidelijk worden welk nieuw bureau Beter Bed kiest.
Beter Bed kwam in januari met de nieuwe campagne 'Op een dag word je wakker en denk je… ik wil een Beter Bed'.