Auke van Rossum is gestart als creative director van Trojan Monkeys, het nieuwe AI-bureau van Pablo van den Berg.
Van Rossum komt van activatiebureau Kumpany, waar hij de afgelopen 3,5 jaar als creative director werkzaam was. Daarvoor werkte hij als creatief bij onder meer Talpa Network en Brand New Telly. Wie Van Rossums rol bij Kumpany overneemt, is vooralsnog niet bekend.
AI-workflow
Van Rossum ziet veel potentieel in het gebruik van artificial intelligence om merken beter te verbinden met hun doelgroepen. Tegelijkertijd gelooft zijn nieuwe werkgever Trojan Monkeys dat elk idee een kans verdient om 'te vliegen', aldus Van Rossum. 'Merken die hun strategie inzetten op earned en owned media, maken een betere verbinding met hun doelgroep en dan is goede creatieve content essentieel voor organisch bereik. Dankzij de AI-workflow van Trojan Monkeys is het ontwikkelen van content niet alleen veel sneller, maar ook een stuk leuker.'
Nieuw bureau
Trojan Monkeys is in mei dit jaar opgericht door Pablo van den Berg. Hij kwam na een sabbatical van een jaar over van Yune, het contentbureau waar hij zestien jaar aan het roer stond. Zeer binnenkort maakt Trojan Monkeys naast Van Rossum een tweede creative partner bekend. Ook moet dan duidelijk worden wie de eerste klanten zijn.
'Je kunt er heel ingewikkeld over doen, maar AI kan het productieproces op veel onderdelen versnellen. Je kunt efficiënter en daarmee goedkoper werken, en dat mag de klant best weten', zei Van den Berg eerder in Adformatie.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!