Overslaan en naar de inhoud gaan

Willeke Alberti boegbeeld van ‘De waarde van ouder worden’-campagne

Het Ministerie van VWS wil duidelijk maken dat ouder worden tot een verrijking van de samenleving leidt door de toename in levenservaring.
Willeke Alberti boegbeeld van ‘De waarde van ouder worden’-campagne 
Willeke Alberti boegbeeld van ‘De waarde van ouder worden’-campagne 
© Open Now
Willeke Alberti boegbeeld van ‘De waarde van ouder worden’-campagne 
Willeke Alberti boegbeeld van ‘De waarde van ouder worden’-campagne 
© Open Now

Het Ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport lanceert ‘De waarde van ouder worden’-campagne met Willeke Alberti als boegbeeld. Met de campagne wil het Ministerie duidelijk maken dat ouder worden een verrijking is van de samenleving omdat levenservaring in het geheel is toegenomen want, ‘van ouder worden word je wijzer.’ De campagne is ontwikkeld door Open Now.

related partner content for mobile comes here

Campagne-video: Beeldvorming ouderen/Willeke Alberti

Beeldvorming ouderen/Willeke Alberti

'Ouderen van tegenwoordig alles zijn behalve zielig'

Nederland over 10 jaar ruim 2 miljoen mensen van 75 jaar of ouder. Dat zijn er dan 600.000 meer dan vandaag. En volgens het Ministerie van VWS bestaat er nog te vaak een negatief beeld over ouder worden. Het Ministerie vindt dat dit stigma de wereld uit geholpen moet worden omdat veel van de ouderen van tegenwoordig alles zijn behalve zielig, hulpbehoevend en zwak.

Henk Reinen, plaatsvervangend directeur maatschappelijke ondersteuning bij het Ministerie van VWS legt uit waarom er gekozen is voor een positieve campagne-aanpak: 'Vanuit de gedragswetenschap weten we dat wanneer je een stigma probeert te ontkennen, je dat stigma juist actief maakt. Daarom hebben we ervoor gekozen zogenaamde counterstereotypes te laten zien: mensen die op hun eigen manier vertellen over de waarde die ouder worden voor hen heeft en hoe ze hier op een positieve manier invulling aan geven.’

Ouder en wijzer

Alberti zegt in de campagne dat ze gegroeid is en wijzer geworden door de jaren heen waardoor ze momenteel op een andere manier invulling kan geven aan haar talent. Willeke De zangeres gaat met zichzelf in gesprek over het fenomeen ouder worden. 

Naast deze versie met Willeke zijn ook meerdere bekende en onbekende Nederlanders geportretteerd en op een de bij de campagne behorende site te zien.

Lees ook: 50+ Margriet-lezeressen helpen jongeren de eenzaamheid door

Bureau & Creatie: Open Now (DOT)

Regie & Productie: Rogier Hesp voor Pink Rabbit

Postproductie: Storm 

Bouw site: Booreiland

PR bureau: exPRtease

Mediabureau: Initiative Media

Verantwoordelijk bij Rijksoverheid: Saskia van Huijgevoort & Dennis Cohen (Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in