WhatsApp eert Formule 1-carrière Lewis Hamilton met korte documentaire

De elf minuten durende documentaire komt uit de koker van WhatsApp, één van de sponsoren van Hamiltons raceteam Mercedes-AMG Petronas.

Lewis Hamilton
Screenshot YouTube-documentaire

Formule 1-coureur Lewis Hamilton heeft miljoenen fans over de hele wereld en is al jaren hét gezicht van raceteam Mercedes-AMG Petronas. Een team dat vele sponsoren heeft, waaronder WhatsApp. Om die samenwerking breder onder de aandacht te brengen, schakelt de chatapp Hamilton in. Niet voor een doorsnee commercial waarin hij vertelt over 'appen', nee. In een heuse minidocumentaire praat de racelegende met tieners over vallen, opstaan en weer doorgaan om je doelen te bereiken. 

Via WhatsApp altijd in contact

De documentaire, opgenomen in een Britse garage waar wat kinderen samenkomen, zoomt in op Hamiltons moeilijke weg naar de Formule 1. En vervolgens over het winnen van wereldkampioenschappen en een mindere raceperiode erna. Berichtjes en spraakberichten van collega's, vrienden en familie hielpen Hamilton naar eigen zeggen bij het vertrouwen houden in een betere periode. Die kwam; begin dit jaar won hij weer een race. De documentaire moet duidelijk maken hoe belangrijk WhatsApp is in het leven van een F1-coureur die een groot deel van het jaar de wereld over reist. 

Mercedes-AMG Petronas en WhatsApp werken ook op andere manieren samen, weet The Drum. Zo deelt het raceteam exclusieve content via zijn eigen WhatsApp-kanaal, dat inmiddels meer dan 6,5 miljoen volgers heeft. Vanzelfsprekend uit de samenwerking zich ook op het circuit, waar het WhatsApp-logo in de Mercedes-racestal en op de helm van Hamilton zichtbaar is.

De elf minuten durende documentaire is hieronder te bekijken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie