Om Nederlanders te helpen bij het vinden van passende gezonde keuze, start staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) vandaag de campagne Fit Op Jouw Manier, ontwikkeld in samenwerking met Roorda Reclamebureau.
De campagnes omvat televisie- en radiospotjes en de website fitopjouwmanier.nl. Op deze site worden bezoekers op een laagdrempelige manier geholpen met allerlei adviezen die bijdragen aan een gezondere leefstijl. De website schotelt net zo lang gezonde tips voor tot je iets vindt dat bij jou past. De Nederlandstalige remake van “It wasn’t me” van Shaggy moet ervoor zorgen dat mensen meteen beginnen met bewegen.
'Tijdens co-creatie sessies met de doelgroep, ontdekten we dat er steeds excuses werden gezocht waarom een gezond advies niet zou werken', zegt Joeri Jansen, creatief directeur Roorda Reclamebureau. 'Vanuit dat inzicht ontstond het idee om juist die weerstand onderdeel te maken van de campagne en op de website een eindeloze variatie aan voorbeelden voor te schotelen. Net zo lang tot er een voorstel bij zit dat bij jou past.'
Kleine stapjes
De coronacrisis maakt extra zichtbaar hoe belangrijk een gezonde leefstijl is, stellen Roorda en VWS. 'Lekker in je vel zitten met een betere weerstand en meer en energie willen we allemaal, maar het is niet zo eenvoudig om met gezonder leven te beginnen', stelt Blokhuis. 'Er zijn 1001 tips en adviezen waardoor het soms lijkt alsof je je hele leven ervoor moet omgooien. Voor veel mensen is dat een reden om het nog even uit te stellen. Ik denk dat we dat allemaal herkennen. Deze campagne probeert dat te doorbreken. Door duidelijk te maken dat kleine stapjes zeker ook de moeite waard zijn en dat er voor iedereen een manier te vinden is om te beginnen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!